PdF:ZS1MP_AD5A Didaktika AJ 3 - Informace o předmětu
ZS1MP_AD5A Didaktika 3 - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MP_AD5A/01: Út 16:00–17:50 učebna 59, J. Chocholatá
ZS1MP_AD5A/02: Út 10:00–11:50 učebna 55, J. Chocholatá - Předpoklady
- ZS1MP_AD4B Didaktika 2 || ZS1MK_AD4B Didaktika 2
basic school experience - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- This course will review the background and development of teaching English to Young Learners(TEYL). The participants will analyse the YLs needs and they will suggest and examine appropriate approaches to TEYL. They will also explore, evaluate and adapt methodology and materials used for teaching YLs. They will review methods of evaluation and assessment suitable for YLs.
- Výstupy z učení
- Students will:
raise their awareness of basic principles of TEYL
design a series of lessons based on a topic, story or activity
present a project in English
use varied assessment tools - Osnova
- Who is a young learner?
- Context: TEYL in the Czech Republic
- How children learn languages,needs analysis
- Planning a syllabus
- Different approaches, role of English within the curriculum
- Long-term planning
- CLIL (Content and language integrated learning)
- Giving and getting feedback, monitoring progress
- Assessing YLs
- School-parents cooperation
- Literatura
- PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
- HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
- BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
- DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
- SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
- Výukové metody
- Learning centers, microteaching, presentations, reading
- Metody hodnocení
- Workshop-type seminars,active participation of students in the lessons and discussions, Moodle support
Assessment
Continuous assessment 50 pts.
Attendance 20 pts.
Dialogue Journal 10 pts.
Portfolio 10 pts.
Facilitation 10 pts.
Final assessment 50 pts.
Project and colloquy
Two week teaching sequence (with lesson plans) using one of the three approaches (topic, story,activity based or CLIL)
Presentation in the session with a 5 minute microteaching slot
Students have to achieve minimum 70 pts. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=46
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/ZS1MP_AD5A