PdF:Ze2RC_PPX3 Pedagogická praxe - zeměpis 1 - Informace o předmětu
Ze2RC_PPX3 Pedagogická praxe - zeměpis 1
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 10 dní. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra geografie – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- DAP Zeměpis pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je upevňování a rozšiřování profesních kompetencí osvojovaných studentem. Student hlouběji porozumí tomu, co obnáší každodenní práce učitele a stává se postupně více autonomní. V rámci předmětu má student možnost propojovat teoretické poznatky z pedagogiky, psychologie a studovaného oboru s praktickými zkušenostmi a prohloubit reflektivní a sebereflektivní dovednosti potřebné k práci učitele.
- Výstupy z učení
- • identifikuje své silné a slabé stránky v roli učitele, • zhodnotí vlastní vývoj v roli učitele, • plánuje, realizuje a reflektuje vlastní výuku v součinnosti s dalšími povinnostmi učitele • dokáže reflektovat klima konkrétní školy a třídy a jejich vliv na vlastní práci • na základě reflexe vlastní hodiny vytváří alterace, které využívá ve výuce.
- Osnova
- Hlavní témata (osnova): • náslechy ve výuce; • vybrané činnosti vykonávané ve funkci asistenta (třídního) učitele zadané cvičným učitelem či ředitelem základní/střední školy (např. pomoc s opravováním písemných prací a sešitů žáků, tvorba učebních pomůcek, individuální práce se žáky, dozory, pomoc se školní/třídní dokumentací, aj.); • vlastní výuka – 4 hodiny; • vedení reflektivního deníku
- Literatura
- Petty, G. (2004). Moderní vyučování. Praha: Portál
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. 121 s. ISBN 9788024728636.
- Kyriacou, Ch. (Ed.). (2008). Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál.
- Vašutová, J. (Ed.). (2007). Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
- Šimoník, O. (1995). Začínající učitel. Brno: MU
- Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. (1995). Teaching practice handbook. Oxford: Macmillan Heinemann.
- Výukové metody
- Konzultace, samostatná práce, skupinová práce, prezentace.
- Metody hodnocení
- Diskuse nad pedagogickým deníkem.
- Informace učitele
- Podrobnosti a literatura aktualizovány ve studijních materiálech.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/Ze2RC_PPX3