ASPG_005 Praxe asistenta pedagoga ve školním prostředí

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
0/0/40. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Kateřina Štěpařová (cvičící)
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Jakubjanská, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student/ka si vybere základní nebo střední školu, která aktivně pracuje s asistenty pedagoga a během semestru nejprve absolvuje 10 výukových hodin náslechů a poté 30 výukových hodin vlastní asistentské praxe s konkrétním přiděleným dítětem. Student při této praxi aktivně spolupracuje jak s asistentem pedagoga dané školy, tak i s učiteli, kteří podpory asistenta využívají. Výstupem z této praxe je písemný záznam, kde jsou náslechy podrobně zaznamenány formou záznamu z pozorování a následuje vlastní reflexe těchto náslechů. Další část pedagogické praxe, vlastní asistentská činnost, je zaznamenána formou záznamu metodických příprav na výuku a vlastní kritické reflexe z proběhlých hodin.
Výstupy z učení
Osnova předmětu: - představit studentům, budoucím asistentům pedagoga okruh možných pracovních příležitostí - rozšířit dovednosti asistenta pedagoga v oblasti školní edukace - představit v různých školách specifika asistentů pedagoga pro sociálně-znevýhodněné žáky, aj.
Literatura
  • HLAĎO, Petr, Marie HORÁČKOVÁ a Lenka DANIELOVÁ. Pedagogická praxe. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2010, 97 s. ISBN 978-80-7375-468-6. info
Výukové metody
praxe
Metody hodnocení
zápočet
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024.