PdF:CJ2RC_LSZP Seminář k závěrečné práci - Informace o předmětu
CJ2RC_LSZP Seminář k závěrečné práci
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/0/8. práce na DP. 20 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Miroslav Chocholatý, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. David Kroča, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ester Nováková, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc. (cvičící)
doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DAP Český jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Seminář vychází ze zadaného tématu bakalářské práce a je veden příslušným konzultantem. Bakalářské práce studentů mohou být zaměřeny na literaturu, dějiny nebo na didaktiku. Studenti si zvolí učitele podle svého zaměření. Učí se, jak projektovat práci a jak přistupovat ke studiu literatury. Zabývají se různými výzkumnými technikami a aplikují je na vlastní projekt. V rámci seminářů studenti prezentují své projekty výzkumu a diskutují o nich.
- Osnova
- 1. Výběr a zaměření tématu. 2. Výběr primární a sekundární literatury. 3. Zpracování projektu práce. 4. Koncepce bakalářské práce. 5. Metody výzkumu v oblasti cizojazyčného vyučování. 6. Příprava a organizace výzkumu. 7. Vlastní výzkum. 8. Zpracování výsledků výzkumu. 9. Zpracování bakalářské práce.
- Literatura
- ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 1997. 271 s. ISBN 80-7198-173-7.
- GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno : Paido, 2000. 207 s. ISBN 8085931796.
- CHEVREL, Y. Létudiant chercheur en littérature : guide pratique. 1. vyd. Paris : Hachette, 1992. 159 s. ISBN 2-01-017129-2.
- MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno : Paido, 2004. 78 s. ISBN 8073150786.
- PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 1. vyd. Praha : Karolinum, nakladatelství Univerzity Karlovy, 1998. 270 s. ISBN 0-7184-569-8.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou konzultací připravované (vznikající práce), a to s důrazem na problematiku obecně metodologickou i oborovou.
- Metody hodnocení
- Ukončení probíhá formou pohovoru na dané téma.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/CJ2RC_LSZP