CJ2RC_LSZP Seminář k závěrečné práci

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
0/0/8. práce na DP. 20 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Miroslav Chocholatý, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. David Kroča, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ester Nováková, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc. (cvičící)
doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář vychází ze zadaného tématu bakalářské práce a je veden příslušným konzultantem. Bakalářské práce studentů mohou být zaměřeny na literaturu, dějiny nebo na didaktiku. Studenti si zvolí učitele podle svého zaměření. Učí se, jak projektovat práci a jak přistupovat ke studiu literatury. Zabývají se různými výzkumnými technikami a aplikují je na vlastní projekt. V rámci seminářů studenti prezentují své projekty výzkumu a diskutují o nich.
Osnova
  • 1. Výběr a zaměření tématu. 2. Výběr primární a sekundární literatury. 3. Zpracování projektu práce. 4. Koncepce bakalářské práce. 5. Metody výzkumu v oblasti cizojazyčného vyučování. 6. Příprava a organizace výzkumu. 7. Vlastní výzkum. 8. Zpracování výsledků výzkumu. 9. Zpracování bakalářské práce.
Literatura
  • ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 1997. 271 s. ISBN 80-7198-173-7.
  • GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno : Paido, 2000. 207 s. ISBN 8085931796.
  • CHEVREL, Y. Létudiant chercheur en littérature : guide pratique. 1. vyd. Paris : Hachette, 1992. 159 s. ISBN 2-01-017129-2.
  • MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno : Paido, 2004. 78 s. ISBN 8073150786.
  • PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 1. vyd. Praha : Karolinum, nakladatelství Univerzity Karlovy, 1998. 270 s. ISBN 0-7184-569-8.
Výukové metody
Výuka probíhá formou konzultací připravované (vznikající práce), a to s důrazem na problematiku obecně metodologickou i oborovou.
Metody hodnocení
Ukončení probíhá formou pohovoru na dané téma.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2022, podzim 2023.