PdF:DEkCPM Kritické myšlení v dějepisu - Informace o předmětu
DEkCPM Kritické myšlení v předmětu dějepis
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/0/.8. 10k. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Libor Kyncl (přednášející), PhDr. Kamil Štěpánek, CSc. (zástupce)
Mgr. Jiří Mihola, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
Katedra historie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra historie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- DEkCPM/Kombi01: Pá 8. 10. 8:00–17:50 kancelář vyučujícího, L. Kyncl
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Dějepis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-DE3S) (2)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-DE2) (2)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je představení konkrétních metod aktivního učení, technik a strategií sestavených v provázaný systém použitelný přímo ve studiu dějepisu.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen využít vybrané metody RWCT ve výuce a využít pro plánování model E-U-R.
- Osnova
- Metody rozvíjející dovednost číst, psát, diskutovat, argumentovat Třífázový model učení jako rámec pro aktivní učení Metody INSERT, Desetiřádková pyramida, Alfa box, Dvojitý zápisník, Poslední slovo patří mně, Diamant a další.
- Literatura
- INCH, Edward S. a Barbara WARNICK. Critical thinking and communication : the use of reason in argument. 6th ed. Boston: Allyn and Bacon, 2010. xiv, 363. ISBN 9780205672936
- Výukové metody
- přednáška kombinovaná s workshopem
- Metody hodnocení
- Průběžná sdílení a diskuse, vytváření příprav a návrhů na využití, závěrečné kolokvium.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/DEkCPM