PdF:FJ1007 Didaktika FOS - Informace o předmětu
FJ1007 Didaktika francouzštiny pro specifické účely
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. (plus 1 za k). Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: k.
- Vyučující
- Ing. Mgr. Hana Delalande (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ1007/01: Čt 30. 9. až Čt 9. 12. každý lichý čtvrtek 8:00–9:50 učebna 55, H. Delalande
- Předpoklady
- Předpokládaná vstupní úroveň FJ je B2+.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (program PdF, N-FJ2) (4)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit se analyzovat kontext výuky francouzštiny pro specifické účely (potřeby, cíle, omezení) a vytvořit vzdělávací program určený pro daný kontext. Připomeneme si rozsah této oblasti didaktiky a její vývoj a ukážeme si řešení několika konkrétních příkladů, ilustrovaných na případových studiích.
- Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu je student schopen: orientovat se v problematice francouzštiny pro specifické účely, vytvářet vlastní výukový program a výukový materiál, aplikovat danou metodologii v praxi a reflektovat danou problematiku v mezinárodním kontextu.
- Osnova
- 1. Francouzština pro specifické účely (FOS) 2. Analýza potřeb 3. Sběr dat 4. Analýza dat a tvorba výukového materiálu 5. Příprava na studium ve frankofonních zemích (FOU) 6. FOS v evropském kontextu (sdílení dobré praxe se zahraničními univerzitami)
- Literatura
- povinná literatura
- Mangiante, J.-M., & Parpette, C. (2004). Le Français sur objectif spécifique : de l'analyse des besoins à l'élaboration d'un cours. Paris: Hachette FLE.
- doporučená literatura
- Challe, O. (2002). Enseigner le français de specialité. Paris: Economica.
- Yaiche, F. (1996). Les simulations globales - mode d´emploi. Paris: Hachette.
- Tolas, J. et al. (2007). Le français sur objectifs spécifiques et la classe de langue. Paris: Clé International.
- Mourlhon-Dallies, F. (2008). Enseigner une langue à des fins professionnelles. Paris: Didier FLE.
- Lehmann, D. (1993). Objectifs spécifiques en langue étrangère : les programmes en question. Paris: Hachette FLE.
- Výukové metody
- Seminář. Prezentace. Diskuze.
- Metody hodnocení
- Základní ukončení : zápočet - aktivní účast, průběžné vypracování úkolů a seminární práce (A - simulace přípravy kurzu odborného jazyka na míru / analýza potřeb nebo B - analýza učebnice FOS) Jiné možné ukončení : kolokvium - nad rámec základních požadavků: internacionalizační aktivity – aktivní účast v mezinárodním projektu, diskuze v mezinárodních skupinkách se zahraničními studenty, prezentace
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- COIL (Collaborative Online International Learning) část výuky: 4 workshopy s vyučujícími z Universität Augsburg, Chambre de Commerce et d'Industrie de Paris a Institut Français de Munich. Online workshopů se zúčastní také studenti FJ a vyučující z Universität Potsdam a Université de Pécs (Alliance EDUC).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/FJ1007