PdF:FJ1069 Základy didaktiky 2 - Informace o předmětu
FJ1069 Základy didaktiky francouzštiny 2
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/1/0. Učitelství pro 1. st. ZŠ komb. 4 hod. konzultací. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ1069/01: Čt 23. 9. až Čt 16. 12. Čt 10:00–11:50 učebna 67, H. Kyloušková
- Předpoklady
- FJ1049 Základy didaktiky francouzštiny 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-FJ3S) (3)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu jsou různé výukové techniky, aktivity a učební pomůcky (písně, básničky, říkanky, různé druhy cvičení), které jsou vhodné pro rozvoj jazykových kompetencí žáků. Nejdříve jsou popsány problémy jednotlivých kapitol, které jsou dále rozvíjeny v interaktivních seminářích, kde si studenti mohou osvojit a procvičovat prezentované dovednosti.
- Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu student dokáže popsat didaktické postupy při osvojování řečových dovedností, samostatně připravit didaktické materiály, vybrat vhodné aktivity k různým cvičením, aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- 1. Activités communicatives – différents types d’exercices. 2. Matériel didactique dans la classe de langue. 3. Chanson dans la classe de langue. 4. Comptines et courts poèmes dans la classe de langue.
- Literatura
- Arnaud, M.-H., Jeannard, R., & Lamailloux, P. (1993). Fabriquer des exercices de français. Paris: Hachette.
- Beacco, J.-C. (2000). Les dimensions culturelles des enseignements des langues : des mots aux discours. Paris: Hachette.
- Bustardet, A. (2010). Pleins feux sur la chanson jeune public. Paris: Didier jeunesse.
- Cuq, J.-P. (2003). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG.
- Cuq, J.-P. (2003). Dictionnaire didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International.
- Pendanx, M. (1998). Les activités d’apprentissage. Paris: Hachette.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Prezentace metodických listů ve dvojicích.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Podrobné pokyny k průběhu a ukončení předmětu jsou ve studijních materiálech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/FJ1069