PdF:IPPk24 Tvorba profesního portfolia - Informace o předmětu
IPPk24 Tvorba profesního portfolia
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 4 x 4 hodiny. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Veronika Rodová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Olga Bubnová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IPPk24/01: Pá 1. 10. 8:00–10:50 učebna 20, Pá 22. 10. 8:00–10:50 učebna 20, Pá 12. 11. 8:00–10:50 učebna 20, Pá 10. 12. 8:00–10:50 učebna 20, V. Rodová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 6 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/6, pouze zareg.: 0/6, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/6 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na proces i produkt profesního portfolia. Jeho cílem je naučit studenty systematicky zaznamenávat a reflektovat proces stávání se učitelem, podpořit individualizaci a autenticitu v profesionalizačním procesu a pomoci studentům přijmout odpovědnost za svůj profesní rozvoj. Akcentována je role portfolia v profesním rozvoji a učení studentů, ale i jeho využití pro hodnocení vzdělávacích procesů.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: • Kriticky zhodnotit svoji profesní kvalitu; • Doložit vlastní profesní kompetence; • Identifikovat akční body pro svůj profesní rozvoj.
- Osnova
- Výuka proběhne v blocích a je propojena se samostatnou prací studentů. Témata jednotlivých bloků: 1. Význam, účel, proces tvorby profesního portfolia. Očekávání studentů. 2. Obsah portfolia, jeho struktura. Individuální část portfolia. 3. Elektronická verze portfolia. Dokladová část portfolia. 4. Prezentace jednotlivých studentů s ukázkou vybraných artefaktů na téma „Co jsem se o sobě dověděl“. Akční body profesního rozvoje studentů.
- Literatura
- povinná literatura
- SYSLOVÁ, Zora, Michaela PÍŠOVÁ, Veronika RODOVÁ, Lucie GRŮZOVÁ a Hana STADLEROVÁ. Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů mateřských a 1. stupně základních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 48 s. ISBN 978-80-210-9059-0. URL info
- doporučená literatura
- TOMKOVÁ, Anna. Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018, 315 stran. ISBN 9788072909827. info
- Výukové metody
- diskuze, prezentace, samostatná práce
- Metody hodnocení
- prezentace portfolia
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/IPPk24