PdF:SOk476 Supervize kurzů - Informace o předmětu
SOk476 Supervize a intervize zážitkově orientovaných kurzů
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/0.6/0. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Soják, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Petr Soják, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Jakubjanská, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Vzdělávací supervize a intervize dle úkolově orientovaného modelu je jeden z originálních přístupů ve sledování a sdílení studentských praxí. Hlavním cílem vedle seznámení účastníků s terminologií, metodami a technikami uvedeného přístupu k supervizi bude pochopit základní koncept fungování úkolově orientovaného modelu na kurzech zaměřených na oblast zážitkově pedagogického učení.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-SOCP)
- Cíle předmětu
- Prostřednictvím intervizního procesu by si studenti měli osvojit používání nástrojů, kterými supervize a intervize disponuje a umožňuje užívat supervizi k vlastnímu prospěchu a prospěchu klienta. Předmět umožní kvalifikovaně zacházet se supervizí a intervizí jako nástroji kvality v oblastech zaměřených zážitkově pedagogické učení, ať v roli příjemce, zadavatele či v rámci kolegiální podpory.
Na konci tohoto kurzu budou mít studenti prohloubeny praktické dovednosti reflexivního uvažování pro vlastní osobnostní a sociální rozvoj směrem k sobě, k druhým, k profesi. - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
● pochopit základní koncept fungování úkolově orientovaného modelu v oblasti zážitkové pedagogiky
● znát hlavní strukturu a fáze modelu supervize a intervize - aplikovat tento model při práci s klientem
● bude schopen využívat daného modelu při práci s klienty - Osnova
- ● Základní koncept fungování úkolově orientovaného modelu v oblasti zážitkové pedagogiky
- ● Seznámení s modely a metodami vzdělávací supervize a intervize
- ● Principy efektivních instrukcí
- ● Supervizní a intervizní vztah
- ● Příprava na supervizi a intervizi
- ● Základní principy, funkce, cíle a úkoly úkolově orientované supervize a intervize
- ● Překážky v průběhu supervize a intervize
- Literatura
- THOMPSON, Sue. The critically reflective practitioner. Edited by Neil Thompson. 1st pub. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2008, xi, 183. ISBN 9780230573185. URL info
- ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava. Supervize jako příležitost nalezení smyslu života. In NAVRÁTIL, Pavel a Monika ŠIŠLÁKOVÁ. Praktické vzdělávání v sociální práci. 1. vyd. Brno: Tribun, 2007, s. 46-54. 1.,. ISBN 978-80-7399-343-6. info
- Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. Edited by Dana Knotová - Lenka Hloušková - Kateřina Zavadilová. Vyd. 1. Brno: Konvoj, 2007, 201 s. ISBN 9788073021337. info
- LAZAROVÁ, Bohumíra. Supervize - kontrola, nebo pomoc? Prevence. Praha, 2006, roč. 3, č. 2, s. 6-8. ISSN 1214-8717. info
- KALINA, Kamil. Supervize - kazuistiky. Edited by Antonín Šimek. Vyd. 1. V Praze: Triton, 2004, 171 s. ISBN 8072544969. info
- HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervize v pomáhajících profesích. Translated by Helena Hartlová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 202 s. ISBN 8071787159. info
- CASPI, Jonathan. Educational supervision in social work : a task-centered model for field instruction and staff development. Edited by William James Reid. New York: Columbia University Press, 2002, x, 338. ISBN 0231108532. info
- MUNSON, Carlton E. Handbook of clinical social work supervision. 3rd ed. Binghamton: Haworth Social Work Practice, 2002, xxi, 635. ISBN 078901078X. info
- POL, Milan a Bohumíra LAZAROVÁ. Společenské změny a škola: spolupráce učitelů jako klíčový faktor autonomního rozvoje školy. Závěrečná zpráva z výzkumu podporovaného MŠMT. Brno: MŠMT-RS 97 124, 1998, 92 s. Závěrečná zpráva. info
- MUNSON, Carlton E. An introduction to clinical social work supervision. New York: Haworth Press, 1983, xx, 376. ISBN 0866561978. info
- REID, William J. a Laura EPSTEIN. Task-centered casework. New York: Columbia University Press, 1972, vi, 275 s. ISBN 0-231-03466-0. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, semináře, výkon praxe, hraní rolí, skupinové diskuse, skupinové projekty
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na seminářích, záznam o praxi, studium zdrojů, vytvoření týmů, návrh a otestování vlastního projektu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/SOk476