PdF:SPp524 Reflektivní seminář 2 - LS - Informace o předmětu
SPp524 Reflektivní seminář 2 - LS
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Petra Röderová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPp524/01: Po 20. 9. až Po 13. 12. Po 8:00–11:50 centrum, B. Bazalová, P. Röderová, V. Vojtová, L. Vrbecká Doležalová, D. Zámečníková
- Předpoklady
- NOW( SPp520 Odborná praxe souvislá 2 - LS )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (Specializace 1 - logopedie a surdopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je sdílení poznatků z praxe. Studentky a studenti reflektují aktuální zkušenosti ze speciálněpedagogického prostředí. Cílem předmětu je příprava na profesi, v předmětu bude diskutován vztah speciálněpedagogické praxe k ostatním společenskovědním oborům a možnosti využívání speciálněpedagogických poznatků v práci pedagoga.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu bude student/ka schopen/schopna rozumět obsahu a terminologii pedagogického terénu; uplatnit principy sebereflexe v praxi.
- Osnova
- • Přístupy a podpora žáků se SVP.
- • Legislativní opatření.
- • Pedagogická podpora.
- • Speciálněpedagogický terén.
- • Příprava záznamových archů.
- • Administrativa na pracovišti.
- • Příprava na chronologické zaznamenávání údajů o práci s žáky.
- Literatura
- povinná literatura
- BARTOŇOVÁ, Miroslava a Jarmila PIPEKOVÁ. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 141 s. ISBN 978-80-210-5497-4. info
- neurčeno
- POKORNÝ, Jiří. Manuál tvořivé komunikace. 2. přeprac. a dopl. vyd. Brno: Cerm, 2004, 300 s. ISBN 8072043307. info
- Výukové metody
- seminář, diskuze, reflexe průběžných záznamů z praxe
- Metody hodnocení
- zápočet za zpracování průběžných záznamů z praxe
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/wsedu/
Informace o podmínkách praxí na http://www.ped.muni.cz/specped: studium, praxe-pokyny prezenční studium. - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/SPp524