PdF:SPp906 Pedagogická praxe souvislá 2 - Informace o předmětu
SPp906 Pedagogická praxe souvislá 2
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 3 týdny pedagogické praxe souvislé. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Petra Röderová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika pro učitele (angl.) (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika pro učitele (něm.) (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-SPD)
- Cíle předmětu
- Specializace Logopedie: asistování ve výuce;logopedická intervence u dětí a žáků s narušenou komunikační schopností; intervence u sluchově postižených; Specializace více vad: asistence ve výuce, pedagogická intervence u dětí a žáků s více vadami. Specializace psychopedie: asistence ve výuce, vyučovací pokusy pod supervizí učitele. Specializace oftalmopedie: asistence ve výuce, pedagogická intervence u dětí a žáků s postižením zraku.
- Výstupy z učení
- Student je obeznámem s asistentskou prací, je schopen aplikovat teoretické poznatky v praxi dle zvolené specializace.
- Osnova
- Cílené pozorování žáka; strukturované pozorování; záznam; návrhy intervence
- Literatura
- MALEŇÁKOVÁ, Šárka a Vlasta VILÍMOVÁ. Pedagogická praxe - cesta od teorie k realitě. In Pedagogická praxe a oborové didaktiky. Brno: MSD spol. s.r.o., 2008, s. 262-265. ISBN 978-80-7392-052-4. info
- STŘELEC, Stanislav. Souvislá pedagogická praxe jako příležitost pro přípravu studentů na výchovné činnosti třídního učitele. In FILOVÁ,H.; HAVEL, J. (eds.) Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. Brno: MSD a KPd PdF MU, 2006, s. 143-145. ISBN 80-86633-67-5. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogická praxe. Brno: MSD s.r.o., 2005, 128 s. Empirické studie, svazek 1. ISBN 80-86633-30-6. info
- HAVEL, Jiří a Tomáš JANÍK. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 2005. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Oborové didaktiky a pedagogická praxe. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu (CD ROM). Brno: MU, 2004, s. 1-3. ISBN 80-210-3474-2. info
- ŠŤÁVA, Jan. Pedagogická praxe budoucích učitelů na PdF MU v Brně. Pedagogické spektrum. Bratislava, 2004, roč. 2004, 3/4, s. 58-62. ISSN 1335-5589. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogická praxe v kontextu pregraduální přípravy. In Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů. první. Brno: Masarykova univerzita, 2004, s. 16-19. ISBN 80-210-3378-9. info
- FILOVÁ, Hana. Budoucí učítelé na souvislé praxi. a kolektiv. 2. vyd. Brno: Paido, 1998, 74 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-56-7. info
- Výukové metody
- 3 týdny odborné praxe
- Metody hodnocení
- zápočet
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/specped
Podmínky: vedení deníku praxe; potvrzení protokolu o praxi; Logopedie:cílené pozorování žáka s narušenou komunikační schopností zvoleného dle vlastního výběru; případová studie zaměřená na komunikační schopnosti žáka; Podrobnosti o pedagogických praxích naleznete na stránkách katedry speciální pedagogiky: Studium: Praxe-pokyny prezenční studium http://www.ped.muni.cz/specped - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/SPp906