PdF:AJc224 Výuková praxe - Informace o předmětu
AJc224 Výuková praxe
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Eva Minaříková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Students who don´t teach English on regular basis will observe 5 lessons and teach 3 lessons at a basic school. Students who teach English on regular basis will document their teaching in the teaching journal.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DAP Anglický jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy – způsobilost vyučovat další předmět (program PdF, C-CV)
- ZS1 Anglický jazyk pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Students are expected to teach minimum 3 lessons in a basic school class. They will keep a record of their teaching in teaching journals with lesson plans and reflection.
Course objectives:
to provide students with an opportunity to try out new teaching techniques
to allow students to approach the real teaching situation
to provide students with an opportunity to evaluate their teaching and suggest future development
to help students develop their teaching styles
to encourage reflection and self-evaluation - Výstupy z učení
- By the end of the course students will:
approach and deal with a real teaching situation
evaluate their teaching and suggest future development
develop their teaching styles
reflect and self-evaluate their teaching - Osnova
- 1. Lesson planning and preparation
- 2. Teaching and reflection
- 3. Analysis
- 4. Action plan
- 5. Final self-evaluation
- Literatura
- GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New edition. Oxford: Macmillan Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
- WAJNRYB, Ruth. Classroom observation tasks : a resource book for language teachers and trainers. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 1992, viii, 145. ISBN 0521407222. info
- Výukové metody
- Practice teaching, reflection, self-assessment
- Metody hodnocení
- Students will submit the required materials to their tutor:
teaching journal with lesson plans and reflections
feedback given to a peer/colleague, feedback got from a peer/colleague
Lesson preparation
Lesson execution
Lesson reflection and evaluation - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/mod/resource/view.php?id=54273
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/AJc224