PdF:DEpCPM Kritické myšlení v dějepisu - Informace o předmětu
DEpCPM Kritické myšlení v předmětu dějepis
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 1/0/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Jana Vlčková Musilová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jiří Mihola, Ph.D. (cvičící), PhDr. Kamil Štěpánek, CSc. (zástupce) - Garance
- PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
Katedra historie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Jitka Lunerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra historie – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Čt 6. 10. 10:00–13:50 učebna 36, Čt 20. 10. 10:00–13:50 učebna 36, Pá 11. 11. 14:00–17:50 učebna 55, Čt 1. 12. 10:00–13:50 učebna 36
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-DE2) (2)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je představení a nácvik konkrétní metody aktivního učení, techniky a strategie sestavené v provázaný systém použitelný přímo ve výuce dějepisu. Studenti a studentky budou aktivně pracovat s různými druhy psaných textů (např. pramen, odborná literatura, učebnice pro ZŠ). Jejich úkolem bude zjistit, jak lze konkrétní historickou událost interpretovat na základě práce s textem a jak lze tento postup využít při výuce dějepisu.
- Výstupy z učení
- Student je schopen rozvíjet dovednosti čtení, psaní, diskuze, argumentovat, při studiu a výuce oboru dějepis.
- Osnova
- Metody rozvíjející dovednost číst, psát, diskutovat, argumentovat Práce s textem (pramen, odborná literatura, učebnice).
- Literatura
- INCH, Edward S. a Barbara WARNICK. Critical thinking and communication : the use of reason in argument. 6th ed. Boston: Allyn and Bacon, 2010. xiv, 363. ISBN 9780205672936
- Výukové metody
- přednáška kombinovaná s workshopem
- Metody hodnocení
- Průběžná sdílení a diskuse, vytváření příprav vzorových hodin a návrhů, jak zapojit kritické myšlení do výuky dějepisu, závěrečné ústní kolokvium. Okruhy otázek: 1. Co je to kritické myšlení 2. Program RWCT (definice, vznik,...) 3. Model E-U-R 4. Podpůrné metody, dle jednotlivých fází E-U-R, a jejich využití při výuce 3. Hodnocení vhodnosti použité metody ve výuce 4. Hodnocení informací (učebnice, pramen,...) 5. Faktor odborného vzdělání pedagoga a program RWCT
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/DEpCPM