PdF:FC5014 Informační a komunikační techn - Informace o předmětu
FC5014 Informační a komunikační technologie 3
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/0/2. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Jan Válek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (3)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání přehledných vědomostí spojených s oblastí e-learningu, dále pak základní dovednosti pro práci s ve zvoleném prostředí pro e-learning. Aplikace získaných vědomostí a dovedností v praktickém životě a realizované výuce.
Vědomosti: odborná terminologie z e-learningu
Dovednosti: vyhledávat informace na Internetu; umět pracovat v prostředí LMS Moodle; práce s výukovými programy
Postoje: osvojit si hodnoty objektivity a významu pedagogické práce; vhodné použití techniky podle náročnosti probíraného studia - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
- určit vhodnost a způsob nasazení technologií do výuky
- vytvořit studijní opory s použitím vlastní techniky a běžně dostupných programů
- aplikovat získané vědomosti ve výuce - Osnova
- Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
- Sylabus cvičení (po týdnech či blocích):
- E-learningové systémy – e-learning – prostředí, instalace, využití z hlediska studenta i učitele,
- E-learningové systémy – tvorba studijních materiálů v e-learningovém prostředí, využití k testování a zkoušení studentů a komunikaci)
- LMS Moodle – instalace, správa a tvorba kurzů
- LMS Moodle – tvorba studijních materiálů v e-learningovém prostředí,
- LMS Moodle – využití k testování a zkoušení studentů a komunikaci
- Interaktivní tabule a jejich využití – druhy, aplikace pro tvorbu prezentací pro interaktivní tabuli
- Interaktivní tabule a jejich využití – výhody a možnosti didaktického využití
- Multimediální výukové programy – dostupné multimediální aplikace pro ZŠ a SŠ,
- Multimediální výukové programy – využití multimediálních výukových programů, výhody a nevýhody
- Procvičování oblastí zpracování informací na PC a tvorba multimediálních interaktivních materiálů s didaktickým využitím – úvod
- Procvičování oblastí zpracování informací na PC a tvorba multimediálních interaktivních materiálů s didaktickým využitím – hlubší propracování
- Výukové projekty studentů a jejich prezentace – Samostatná práce studentů na projektech z komunikačních technologií, multimédií a didaktických technologií, zpracování tématu a jeho prezentace a obhajoba)
- Literatura
- povinná literatura
- FRANCŮ, Marie. Jak zvládnout testy ECDL. 3. aktual. a rozšíř. vyd. Brno: Computer Press, 2009, 176 s. ISBN 9788025126530. info
- KOSEK, Jiří. HTML : tvorba dokonalých WWW stránek : podrobný průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 1998, 291 s. ISBN 8071696080. info
- doporučená literatura
- SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ a Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vydání 1. Praha: Portál, 2007, 290 stran. ISBN 9788073672300. info
- KONUPČÍK, Pavel a Otto KRYZAN. Multimediální cvičení z didaktických technologií. 1. vyd. PdF MU v Brně, 2004. info
- SLAVÍK, Jan a Jaroslav NOVÁK. Počítač jako pomocník učitele : efektivní práce s informacemi ve škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 119 s. ISBN 8071781495. info
- Výukové metody
- Výklad, přednáška, rozhovor, diskuse, teoretická výuka kombinovaná s praktickými příklady, práce v laboratoři, řešení problémů, brainstorming, samostatná domácí práce.
- Metody hodnocení
- Prezenční studium:
Seminář/cvičení je hodnocen z průběžných úkolů. Termín odevzdání úkolů je vždy neděle posledního výukového týdne v semestru.
V semináři/cvičení jsou povoleny 3 absence.
Kolokvium: Absolvování závěrečného písemného testu s úspěšností minimálně 60 %, po kterém následuje ústní kolokvium podle osnovy předmětu.
Kombinované studium:
Studenti odevzdávají průběžné úkoly. Termín odevzdání úkolů je vždy neděle posledního výukového týdne v semestru.
Výuka může probíhat bezkontaktně
Kolokvium: Absolvování závěrečného písemného testu s úspěšností minimálně 60 %, po kterém následuje ústní kolokvium podle osnovy předmětu.
CŽV studium:
Studenti odevzdávají průběžné úkoly. Termín odevzdání úkolů je vždy neděle posledního výukového týdne v semestru.
Výuka může probíhat bezkontaktně
Kolokvium: Absolvování závěrečného písemného testu s úspěšností minimálně 60 %, po kterém následuje ústní kolokvium podle osnovy předmětu.
Úkol společný pro všechny typy studií: Odevzdání projektu ve kterém je příprava eLearningového kurzu s otázkami a dokumentací ohledně použitý metod, prostředků a postupů ve výuce. Testové otázky (minimálně 10 otázek na probírané téma, včetně správných odpovědí, otázky budou minimálně 4 typů) + Textová dokumentace do Odevzdávárny v IS MU - Navazující předměty
- Informace učitele
- http://upv.ped.muni.cz/
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/FC5014