GPm008 Autorský lektorský projekt 1

Pedagogická fakulta
podzim 2022
Rozsah
0/0/1. projekt. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Magda Strouhalová (cvičící)
Mgr. Dagmar Vránová (cvičící)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
GPm008/01: Po 10:00–10:50 4008, kromě Po 24. 10., R. Horáček
Předpoklady
GPm003 Didaktika galerijní pedagogiky 1 – historie a teorie && GPm004 Didaktika galerijní pedagogiky 2 – metodika a praxe
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je výcvik v odborném zpracování různých komunikativních projektů, tvorba koncepce, metodická příprava a uskutečnění vlastních projektů s příslušnou dokumentací Příprava i realizace individuálních nebo skupinových projektů. Výuka má formu individuální konzultované praxe Klíčová slova: Animace, lektorský projekt, autorský projekt
Výstupy z učení
Student se lépe seznámí s koncipováním komunikativních projektů. Dále bude schopen lépe formulovat koncepci. Bude schopen aplikovat metodické přípravy ve vlastní realizaci projektu.
Osnova
  • Individuální kontakt s výstavními institucemi Koncepce a zpracování projektu a dokumentace Vyhledávání různých cílových skupin
Literatura
  • Horáček, Radek: Tvorba přednášky a prezentace. In: Friedlová, Martina: Umění: prostor pro život a hru. Olomouc 2008
  • Mofat, H. (1999). Museum and gallery education: a manual of good practise. Great Britain: Altamira press.
  • ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní expozice jako edukační médium. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, 361 stran. ISBN 9788024443027. info
  • ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní edukace. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, 140 s. ISBN 9788024430034. info
  • ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Projektové řízení. Vyd. 2., reedice. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010, 81 s. ISBN 9788073687496. info
  • STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 289 s. ISBN 8021038799. info
  • SLAVÍK, Jan. Od výrazu k dialogu ve výchově : artefiletika. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1997, 199 s. ISBN 8071844373. info
Výukové metody
individuální praxe v galerii
Metody hodnocení
Výstup semestru: Závěrečný projekt - týmový nebo samostatný projekt s dokumentací a publikačním přesahem
Navazující předměty
Informace učitele
Babyrádová, H. Rituál, umění a výchova.Vydavatelství Masarykovy univerzity, Brno 2002, 309 s. Brabcová, A.: Brána muzea otevřená. OSF, Praha 2003 Falk, J. a Dierking, J., Learning from Museums: Visitor Exprience and the Making of Meaning. Nashville: AltaMira Press 2000. Horáček,R.:Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno, CERM 1998 Hooper-Greenhill, E., The Educational Role of the Museum. London: Routledge 1999. Kesner, L.: Muzeum umění v digitální době. Praha, Argo, NG v Praze 2000
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2023, podzim 2024.