IMAp15 Matematika 5

Pedagogická fakulta
podzim 2022
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Leni Lvovská, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Jakub Novák (cvičící)
Garance
Mgr. Leni Lvovská, Ph.D.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
IMAp15/01: Út 12:00–12:50 kancelář vyučujícího, kromě Út 25. 10., J. Novák
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
C
Výstupy z učení
In this course, students deepen their basic knowledge of the subject matter of disciplines IMAp02 a IMAp03, will be able to solve tasks and will be applied to specific examples of school mathematics.
Osnova
  • Vzájemná poloha bodů, přímek a rovin, řešení základních polohových úloh v prostoru - průsečík přímky s rovinou, průsečnice dvou rovin.Rovnoběžnost přímek a rovin, kolmost přímek a rovin. Řešení aplikačních úloh ve volném rovnoběžném promítání.Řešení úloh napomáhajících k rozvíjení geometrické prostorové představivosti. Stereometrické učivo v matematice na 1.stupni ZŠ, zejména geometrická tělesa a práce s jejich modely.Zobrazení, geometrická zobrazení v rovině a v prostoru. Shodná zobrazení v rovině a v prostoru, shodnost geometrických útvarů, souměrnost geometrických útvarů. Geometrické úlohy řešené pomocí shodných zobrazení.
Literatura
  • FRANCOVÁ, Marta, Květoslava MATOUŠKOVÁ a Milena VAŇUROVÁ. Sbírka úloh z elementární geometrie. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1994, 86 s. info
  • FRANCOVÁ, Marta, Květoslava MATOUŠKOVÁ a Milena VAŇUROVÁ. Sbírka úloh z elementární geometrie. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1992, 86 s. ISBN 8021004045. info
Výukové metody
Seminář.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem. Zápočet bude udělován na základě účasti - podrobnosti sdělí vyučující.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2023, podzim 2024.