PdF:JVp020 English for Soc. Educators - B - Informace o předmětu
JVp020 Angličtina pro sociální pedagogy - B
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Radim Herout (pomocník)
Belinda Rachael Allan, M.Ed. (cvičící)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. et Mgr. Ondřej Pelech (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp020/01: St 11:00–12:50 učebna 10, kromě St 26. 10., B. Allan
JVp020/02: St 16:00–17:50 učebna 67, kromě St 26. 10., B. Allan - Předpoklady
- JVp019 English for Soc. Educators – A
Pass in JVp019 course. The JVp020 course represents a B1/B1+ CEFR level course in intermediate English for specific purposes. The course consists of two basic components:
i) grammar at the B1/B1+ CEFR level which is mainly explained using the examples of the general or general academic English language,
ii) specific vocabulary related to the disciplinary/topic orientation of the course in question. Emphasis is put on four language skills, speaking and writing as well as listening and reading comprehension. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-SOCP) (3)
- Sociální pedagogika (program PdF, B-SP)
- Cíle předmětu
- 1) Increase students' language skills and systems to achieve B1/B1+ level of the CEFR.
2) Further develop students' academic and professional skills (teaching a lesson about social pedagogy, writing a professional email, working with vocabulary) - Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to:
- understand spoken and written social pedagogical texts at B1/B1+ level of the CEFR;
- successfully participate in a spoken interaction dealing with relevant social pedagogical issues at B1/B1+ level of the CEFR;
- give a mini-lesson on a specialist topic;
- use selected specialist terminology with natural and sophisticated control;
- show a good command of select grammar structures at B1 level of the CEFR. - Osnova
- The multidisciplinary focus of social education is reflected in topic-based orientation of the individual courses taught at the Faculty of Education. This course (B) is geared towards a range of social issues, including:
- Controversial issues and transformative education
- Human rights
- Immigration and working with displaced people
- Crime and punishment
- Working with vulnerable groups
- Literatura
- povinná literatura
- Course materials in MOODLINKA
- doporučená literatura
- www.macmillandictionary.com
- neurčeno
- Preliminary English Test. CUP 2012
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. PET preliminary English test : practice tests. Harlow: Pearson Education, 2003, 216 s. ISBN 9780582824218. info
- Cambridge preliminary English test : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, 138 s. ISBN 0521797136. info
- Výukové metody
- Oral presentation/mini-lesson, pair and group work, role plays, and discussions.
- Metody hodnocení
- Course completion requirements:
1) Active participation in the seminars
2) Submitting portfolio assignments in due time (specified by course instructor)
3) Presentation of learning journey (when creating the portfolio and throughout the course). Sat during the exam period in small groups of 4-6 (presenting your learning journey and answering questions about your learning and thinking when making the portfolio) - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/
Online activities of reading, writing, listening along with quizzes and games are the preparation work for the classroom sessions. Classroom sessions include completing projects in teams which use and practice the language already learnt from the online preparation activities. - Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B1 zakončený písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/JVp020