PdF:SOk751 Praxe v environmentální a mult - Informace o předmětu
SOk751 Praxe v environmentální a multikulturní výchově
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/1.8/0. 20 hodin. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Ing. Dana Křivánková (přednášející)
Ing. Ludmila Chmelíková (přednášející)
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Jakubjanská, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SOk751/01: Pá 16. 9. 16:00–16:50 učebna 38, So 7. 1. 9:00–9:50 učebna 24, L. Gulová, M. Kurowski
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/100, pouze zareg.: 0/100, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/100 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Praxe v environmentální a multikulturní výchově vytváří prostor pro završení plné kvalifikace sociálního pedagoga, v rámci níž se kombinují dovednosti získané předchozím studiem. Studenti kombinovaného studia mají vzhledem k formě studia pouze minimální praxi, která zahrnuje 20 hodin vybrané praxe v rámci zvolené specializace.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen aplikovat specifické metody a způsoby práce vlastní environmentální a multikulturní výchově. Studenti se budou po absolvování praxe orientovat v nabídce možných pracovních příležitostí v oboru. Rozšíří si dovednosti v oblasti environmentální a multikulturní výchovy. Student/ka prokáže dovednost výchovné práce prostřednictvím aplikace vhodného obsahu a adekvátních metod práce. Reaguje přitom na určitou realitu, kterou se snaží ovlivnit (nebo přímo intervenovat) prostřednictvím vhodně zvolených edukačních strategií.
- Osnova
- Tato pedagogická praxe zahrnuje individuální praxi, což znamená, že studenti si vyberou zařízení, instituci nebo organizaci, kde budou sbírat poznatky a určité zkušenosti, které budou podrobně zaznamenávat do deníku praxe. Student/ka má možnost v průběhu této praxe nahlédnout do vybrané oblasti environmentální či multikulturní výchovy. Seznámí se s chodem zařízení nebo instituce, s prací s vybranou klientelou nebo s cílovou skupinou, se kterou pracuje vhodnými formami a metodami podle cíle zařízení. Jedná se o 4 hodiny přímé práce denně buď v průběhu celého týdne, nebo lze praxi rozdělit do bloků podle cílové skupiny, se kterou pracují (například se jedná o víkendové aktivity pro děti, mládež, dospělé nebo seniory), případně lze praxi rozdělit do celého semestru (jednalo by se o průběžnou praxi v rozsahu dvou až tří hodin týdně, kdy student dochází do vybraného zařízení, kde pracuje s klientelou). Studenti po dohodě s garanty praxe osloví zařízení, vyplní smlouvu o praxi a nastoupí na týdenní intenzivní praxi, která předpokládá 4 hodiny přímé práce s klientem nebo s klienty denně, případně s vybranou cílovou skupinou podle zaměření organizace, v které praxi vykonává.
- Literatura
- REITMAYEROVÁ, Eva a Věra BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucí skupin a učitele. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015, 173 stran. ISBN 9788026209881. info
- JANÍK, Tomáš a Jiří HAVEL. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 2005. info
- HAVEL, Jiří a Tomáš JANÍK. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 2005. info
- Výukové metody
- Individuální pedagogická praxe
- Metody hodnocení
- Aktivní účast, písemný záznam z praxe dle požadavků
- Informace učitele
- http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2106
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/SOk751