PdF:SP2112 Logopedie a surdopedie 2 - NKS - Informace o předmětu
SP2112 Logopedie a surdopedie 2 - NKS
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 1 blok pro kombinované studium. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP2112/Kombi01: Pá 18. 11. 14:00–19:50 učebna 53, Pá 16. 12. 14:00–19:50 učebna 53, B. Chleboradová
SP2112/Prez01: St 10:00–11:50 centrum, kromě St 26. 10., B. Chleboradová - Předpoklady
- Úspěšné ukončení předmětu SP2111
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (Specializace 1 - logopedie a surdopedie) (program PdF, N-SPZP) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem je studenty seznámit s poznatky z oblasti diagnostiky a realizace terapeutických postupů u vybraných forem narušené komunikační schopnosti, studenti se dále seznámí s možnostmi spolupráce s rodinou, školou a dalšími odborníky v rámci komplexního přístupu.
- Výstupy z učení
- Student zná klasifikaci, etiologii a symptomatologii vybraných forem narušené komunikační schopnosti; • orientuje se v diagnostických přístupech a metodách u vybraných forem narušené komunikační schopnosti; • ovládá terapeutické přístupy; • zná možnost mezioborové spolupráce.
- Osnova
- • Vybrané formy narušené komunikační schopnosti - vymezení, etiologie, diagnostika, terapie. Narušená komunikační schopnost jako speciální vzdělávací potřeba, možnosti podpory. . Diagnostický proces - spolupráce s žákem, zákonnými zástupci a pedagogy. Možnosti mezioborové spolupráce. Výstupy diagnostického procesu. • Alternativní a augmentativní komunikace – charakteristika systémů, specifika výběru vhodného komunikačního systému
- Literatura
- Inkluzivní pedagogika. Edited by Viktor Lechta, Translated by Tereza Hubáčková. Vydání první. Praha: Portál, 2016, 463 stran. ISBN 9788026211235. info
- ŠAROUNOVÁ, Jana. Metody alternativní a augmentativní komunikace. Vydání první. Praha: Portál, 2014, 150 stran. ISBN 9788026207160. info
- CSÉFALVAY, Zsolt a Viktor LECHTA. Diagnostika narušené komunikační schopnosti u dospělých. Translated by Magda Wdowyczynová. Vydání první. Praha: Portál, 2013, 228 stran. ISBN 9788026203643. info
- MICHALÍK, Jan. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 511 stran. ISBN 9788073678593. info
- LECHTA, Viktor a KOL. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2005, 392 s. info
- LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 359 s. ISBN 8071788015. info
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- závěrečný písemný test (podmínkou úspěšného zvládnutí je nutné 75 % správných odpovědí); ústní zkouška; zpracování případové studie klienta s narušenou komunikační schopností – návrh postupu rozvoje komunikační schopnosti
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/SP2112