SZ6104 E-learning and interactivity systems in education

Faculty of Education
Autumn 2022
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Mgr. Karel Picka, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Karel Picka, Ph.D.
Department of Technical Education and Information Science – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Karel Picka, Ph.D.
Supplier department: Department of Technical Education and Information Science – Faculty of Education
Timetable of Seminar Groups
SZ6104/01: Thu 10:00–11:50 učebna 28, except Thu 27. 10., K. Picka
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 40 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 4/40, only registered: 0/40, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/40
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit a naučit studenty pracovat s e-learningovým prostředím, kde budou schopni aktivně vytvářet ucelené e-learningové kurzy. Rovněž se studenti naučí využívat vybraný SW pro tvorbu výukových opor pro interaktivní tabule.
Learning outcomes (in Czech)
Student po úspěšném absolvování předmětu: - bude schopen vytvořit vlastní e-learningový kurz v systému LMS Moodle - bude znát zásady tvorby distančních opor a e-learningových kurzů; - bude schopen navrhnout obsahovou náplň kurzů včetně efektivního využívání aktivit dostupných v prostředí LMS; - bude ovládat základní správu, konfiguraci a instalaci e-learningového systému - bude schopen tvořit ucelené výukové materiály pro interaktivní tabule; - bude znát zásady a možnosti výuky s využitím interaktivní tabule a další související didaktické techniky; - bude schopen v praxi využít možnosti interaktivních tabulí ve výuce
Syllabus (in Czech)
  • 1. E-learnigové systémy v praxi. 2. Autorské prostředí LMS Moodle z pohledu studenta, učitele a správce. 3. Tvorba výukových materiálů dle zásad tvorby distančních studijních opor. 4. Studijní materiály v prostředí LMS Moodle. 5. Stavba kurzů pro sychnronní výuku, asynchronní výuku. 6. Správa kurzů a nastavení z pohledu tutora. 7. Druhy interaktivních tabulí. 8. Interaktivní tabule ve výuce. 9. Multimediální aktivity a interaktivita ve výuce. 10. Interaktivní tabule a hlasovací zařízení. 11. Vzdělávání s využitím interaktivních tabulí.
Literature
  • DRLÍK, Martin. Moodle : kompletní průvodce tvorbou a správou elektronických kurzů. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 344 s. ISBN 9788025137598. info
  • ROUBAL, Pavel. Počítač pro učitele. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 312 s. ISBN 9788025122266. info
  • SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ and Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vydání 1. Praha: Portál, 2007, 290 stran. ISBN 9788073672300. info
  • SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ and Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vydání 1. Praha: Portál, 2007, 290 stran. ISBN 9788073672300. info
Teaching methods (in Czech)
Praktická cvičení na počítači s potřebným software, distanční vzdělávání, přednáška.
Assessment methods (in Czech)
Vypracování distanční opory a interaktivní prezentace.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Teacher's information
http://elmood.ped.muni.cz
The course is also listed under the following terms Autumn 2019, Spring 2020, autumn 2020, Spring 2021, Autumn 2021, Spring 2022, Spring 2023, Autumn 2023, Spring 2024.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2022, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2022/SZ6104