PdF:SZ6104 E-learning and interactivity s - Course Information
SZ6104 E-learning and interactivity systems in education
Faculty of EducationAutumn 2022
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- Mgr. Karel Picka, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Karel Picka, Ph.D.
Department of Technical Education and Information Science – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Karel Picka, Ph.D.
Supplier department: Department of Technical Education and Information Science – Faculty of Education - Timetable of Seminar Groups
- SZ6104/01: Thu 10:00–11:50 učebna 28, except Thu 27. 10., K. Picka
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 40 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 4/40, only registered: 0/40, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/40 - Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit a naučit studenty pracovat s e-learningovým prostředím, kde budou schopni aktivně vytvářet ucelené e-learningové kurzy. Rovněž se studenti naučí využívat vybraný SW pro tvorbu výukových opor pro interaktivní tabule.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student po úspěšném absolvování předmětu: - bude schopen vytvořit vlastní e-learningový kurz v systému LMS Moodle - bude znát zásady tvorby distančních opor a e-learningových kurzů; - bude schopen navrhnout obsahovou náplň kurzů včetně efektivního využívání aktivit dostupných v prostředí LMS; - bude ovládat základní správu, konfiguraci a instalaci e-learningového systému - bude schopen tvořit ucelené výukové materiály pro interaktivní tabule; - bude znát zásady a možnosti výuky s využitím interaktivní tabule a další související didaktické techniky; - bude schopen v praxi využít možnosti interaktivních tabulí ve výuce
- Syllabus (in Czech)
- 1. E-learnigové systémy v praxi. 2. Autorské prostředí LMS Moodle z pohledu studenta, učitele a správce. 3. Tvorba výukových materiálů dle zásad tvorby distančních studijních opor. 4. Studijní materiály v prostředí LMS Moodle. 5. Stavba kurzů pro sychnronní výuku, asynchronní výuku. 6. Správa kurzů a nastavení z pohledu tutora. 7. Druhy interaktivních tabulí. 8. Interaktivní tabule ve výuce. 9. Multimediální aktivity a interaktivita ve výuce. 10. Interaktivní tabule a hlasovací zařízení. 11. Vzdělávání s využitím interaktivních tabulí.
- Literature
- DRLÍK, Martin. Moodle : kompletní průvodce tvorbou a správou elektronických kurzů. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 344 s. ISBN 9788025137598. info
- ROUBAL, Pavel. Počítač pro učitele. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 312 s. ISBN 9788025122266. info
- SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ and Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vydání 1. Praha: Portál, 2007, 290 stran. ISBN 9788073672300. info
- SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ and Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vydání 1. Praha: Portál, 2007, 290 stran. ISBN 9788073672300. info
- Teaching methods (in Czech)
- Praktická cvičení na počítači s potřebným software, distanční vzdělávání, přednáška.
- Assessment methods (in Czech)
- Vypracování distanční opory a interaktivní prezentace.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
- Teacher's information
- http://elmood.ped.muni.cz
- Enrolment Statistics (Autumn 2022, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2022/SZ6104