PdF:SZc047 Didaktika výchovy ke zdraví 2 - Informace o předmětu
SZc047 Didaktika výchovy ke zdraví 2
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/0/1.2. 12 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- - po absolvování předmětu student aplikuje poznatky z obecné didaktiky a dalších pedagogicko - psychologických disciplín tzv. společného vědního základu učitelského studia a Didaktiky VkZ 1 - didaktická transformuje témata obsažená v RVP ZV, analyzuje mezipředmětové vazby - připravuje a realizuje výuku výchovy ke zdraví - analyzuje a hodnotí hodiny výchovy ke zdraví - definuje specifické problémy vyučování v oboru výchova ke zdraví na ZŠ, osvojí si specifické prvky, které se v oborové didaktice výchovy ke zdraví vyskytuje, používá aktivizující metody výuky ve výchově ke zdraví
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student: rozumí, vysvětlí a v praxi aplikuje základní poznatky z didaktiky výchovy ke zdraví dokáže využít získané poznatky k reflektovanému metodickému výstupu na podkladě didaktické analýzy učiva připraví i zhodnotí vyučovací jednotku definuje specifické problémy vyučování výchovy ke zdraví na základní škole definuje didaktické dovednosti učitele výchovy ke zdraví
- Osnova
- Základní témata: 1. Didaktická transformace témat obsažených v RVP ZV 2. Příprava a realizace výuky výchovy ke zdraví 3. Analýza a hodnocení hodiny výchovy ke zdraví 4. Zpracování odborné literatury vztahující se k tématům efektivního učení a rozvoje klíčových kompetencí
- Literatura
- povinná literatura
- https://uprps.pedf.cuni.cz/UPRPS-353-version1-vybrane_kapitoly_z_didaktiky_v.pdf
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- doporučená literatura
- HUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 101 s. ISBN 8071782203. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou seminářů a samostatné práce.
- Metody hodnocení
- Student úspěšně zakončí předmět po vypracování a odevzdáním a obhájením pěti podrobných příprav(student si vybírá z celkové databáze 30 témat) na vyučovací jednotku na vybrané téma, jejich prezentaci a diskusi s vyučujícím a ostatními studenty. Součástí příprav je definování klíčových kompetencí žáků, zařazení tématu do RVP ZV a vytyčení mezipředmětových vztahů.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/SZc047