PdF:TI9014 VR ve vzdělávání - Informace o předmětu
TI9014 Virtuální realita ve vzdělávání
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/2/0. blokově 6x4hodinový blok. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jitka Šťastná (přednášející)
Mgr. Michal Hanzl (cvičící) - Poskytovatelé Specifické podpory výuky
- Petra Ludvová Hašková, DiS. (přepisovatel)
Mgr. et Mgr. Iva Raclavská, DiS. (přepisovatel) - Garance
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TI9014/01: Pá 16. 9. 10:00–13:50 učebna 28a, Pá 30. 9. 10:00–13:50 učebna 28a, Pá 14. 10. 10:00–13:50 učebna 28a, Pá 4. 11. 10:00–13:50 učebna 28a, Pá 18. 11. 10:00–13:50 učebna 28a, Pá 2. 12. 10:00–13:50 učebna 28a, M. Hanzl
- Předpoklady
- FAKULTA(PdF)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 5/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámení budoucích učitelů (nezávisle na oboru) s možnosti využití virtuální reality ve vzdělávacím procesu. Studenti budou seznámeni jak s teorií virtuální reality tak i s edukačními aplikacemi a hrami, které jsou momentálně dostupné.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto předmětu bude student schopen: 1. vysvětlit principy virtuální reality a její rozdílnost oproti rozšířené realitě; 2. vést výuky, prezentovat a diskutovat o tématu VR; 3. manipulovat s VR a orientovat se v prostředí virtuální reality; 4. Zhodnotit dostupné VR modely a aplikace pro vzdělávání pracovat s nimi; 5. znát výukové zásady, nároky a bezpečnost pro realizování výuky ve VR;
- Osnova
- 1. týden: Úvod do problematiky Virtuální reality a zásady jejího použití 2. Manipulace a orientace ve VR prostředí, zkouška dostupných VR aplikací se zaměřením na vzdělávání (Bloková výuka) 3. Orientace ve virtuálním prostředí, zkouška dostupných VR aplikací, diskuze (bloková výuka)
- Literatura
- doporučená literatura
- DOSEDLA, Martin, Karel PICKA a Michal HANZL. Teachers' perceptions of VR technologies for use in primary school education in the Czech Republic. In ICETA 2021 19th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications. 2021. ISBN 978-1-6654-2101-0. info
- Výukové metody
- cvičení, diskuze, výstupy studentů
- Metody hodnocení
- K získání kolokvia je nutno odevzdat veškeré průběžné úkoly, aktivní účast v hodinách a obhájení svého názoru v následující kolokviální rozpravě nad tématem.
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=3456
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/TI9014