PdF:XVVk04 Didaktika výtvarných činností - Informace o předmětu
XVVk04 Didaktika výtvarných činností
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 konzultací. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XVVk04/01: Pá 21. 10. 12:00–13:50 učebna 32, Pá 18. 11. 18:00–19:50 učebna 5, Pá 9. 12. 13:00–14:50 učebna 5, Pá 16. 12. 18:00–19:50 učebna 1, H. Stadlerová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-MS)
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je porozumět možnostem a přínosu výtvarných činností v předškolním vzdělávání.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student bude schopen: - kompetentně projektovat, realizovat a reflektovat výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání.
- Osnova
- Výtvarné činnosti jako prostředek rozvoje celé osobnosti dítěte. Výtvarné činnosti a kurikulární dokument (RVP PV). Příležitosti k učení, cíl, námět, motivace, výtvarný problém, úkol, výtvarné prostředky. Výtvarné činnosti ve školní praxi, příklady dobré praxe. Popis a reflexe výtvarné činnosti realizované formou mikrovýstupu, prezentace, obhajoba metod, forem, výtvarných prostředků. Hodnocení průběhu a výsledků výtvarných činností dětí.
- Literatura
- Babyrádová, H. (2004). Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno: MU. Babyrádová, H. (2005). Výtvarná dílna. Praha: TRITON. David J. (2008). Století dítěte a výzva obrazů. Brno: MU. Davido, R. (2001). Kresba jako nástroj poznání dítěte:[dětská kresba z po
- Výukové metody
- samostudium doporučené literatury, vyhledávání inspiračních zdrojů pro motivaci výtvarných činností v umění, kultuře a obsahu dalších vzdělávacích oblastí vzdělávacího programu, projektování, realizace a reflexe výtvarné činnosti
- Metody hodnocení
- aktivní účast (70%) realizace výtvarné činnosti v praxi, dokumentace, reflexe
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/XVVk04