PdF:AJ4403 Didaktika anglického jazyka 2A - Informace o předmětu
AJ4403 Didaktika anglického jazyka 2A
Pedagogická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ4403/01: Út 16:00–17:50 učebna 11, S. Hanušová
AJ4403/02: Po 10:00–11:50 učebna 67, S. Hanušová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aims of the course is to teach the students how to implement longterm planning in foreign language teaching. Their skills are developed in the process of designing a one-year course of English for a clearly defined group of learners.
- Výstupy z učení
- At the end of the course the participants will be able to understand the problems of course design, the analysis of the needs of language learner, evaluation of students and teaching materials.
The students will understand different aspects of long-term planning in ELT, will be able to plan a learner-centred course.
They will be able to take part in the design of the school educational programmes. - Osnova
- 1. Course design components 2. Teacher beliefs 3. Needs analysis 4. Aims and objectives 5. Educational documents (RVP, CEFR) 6. Coursebooks and other materials in ELT 7. Content specification 8. Planning assessment and evaluation 8. Course evaluation
- Literatura
- povinná literatura
- GRAVES, Kathleen. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Heinle & Heinle, 2000, xi, 308. ISBN 9780838479094. info
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Edited by Jaroslava Ivanová. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, 267 s. ISBN 8024404044. info
- doporučená literatura
- CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your coursebook. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995, vi, 153 s. ISBN 0-435-24058-7. info
- International perspectives on materials in ELT. Edited by Sue Garton - Kathleen Graves. First published. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2014, xiv, 292. ISBN 9781137023308. info
- Výukové metody
- projekt, seminář, zadaná četba
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář
Course requirements:
80% attendance,
active participation both in the seminars and in moodlinka,
all assignements and readings as set,
course design - project
peer feedback provided to classmates
Exam: Interview about the course design project - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1233
Students will be working in pairs in order to increase the opportunities of peer feeback. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/AJ4403