PdF:FC2826 Tematická exkurze STEM - Informace o předmětu
FC2826 Tematická exkurze STEM
Pedagogická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 0/0/1. 1den. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lukáš Pawera (přednášející) - Garance
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- FC2024 Didaktika fyziky 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-FY3S) (2)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Vzdělávacími cíli předmětu je získání přehledných vědomostí v oblasti současných měřících metod a směrů jejich vývoje. Dále pak jsou to dovednosti aplikace fyzikálních metod v oblasti zdravotnictví, energetiky, materiálové a chemické fyzice, v souvislosti s aplikacemi fyzikálních jevů v různorodých oborech lidské činnosti. Mezi hlavní vzdělávací obsahy patří pojmy jako: měřící metody a fyzikální jevy v různých oblastech lidské činnosti, organizace a náplň exkurze s přihlédnutím ke věku a zájmu žáků.
Vědomosti: měřící metody a směr jejich vývoje
Dovednosti: aplikace fyzikálních metod v oblasti zdravotnictví, energetiky, materiálové a chemické fyziky, aplikace fyzikálních jevů v různorodých oborech lidské činnosti
Postoje: akceptovat postoj k organizačnímu pojetí exkurze se zaměřením na vhodnost zvoleného tématu k věku žáků - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět: - základní orientace v oblasti nabídky exkurzí v Jihomoravském kraji a s tím souvisejících informačních materiálech - základní organizační schopnosti v oblasti realizace exkurzí - tvorba podpůrných motivačních či pracovních listů pro žáky k danému tématu exkurze.
- Osnova
- Úvodní slovo Jak pedagogicky zužitkovat exkurzi Plán a výstupní referát
- Literatura
- povinná literatura
- Obecná didaktika. Edited by Jarmila Skalková. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999, 292 s. ISBN 80-85866-33-1. info
- doporučená literatura
- HOFMANN, Eduard, Boris RYCHNOVSKÝ, Irena PLUCKOVÁ, Hana SVATOŇOVÁ, Jaromír KOLEJKA, Josef TRNA, Vladislav NAVRÁTIL, Daniel BORECKÝ a Helena JEDLIČKOVÁ. Integrované terénní vyučování. Brno: Paido, 2003, 123 s. ISBN 80-7315-054-9. info
- JANÁS, Josef a Masarykova univerzita. Tvořivá činnost učitelů a žáků v přírodovědných předmětech. In Cesty k tvořivé škole. 1. vyd. Brno: Padio, 1996, s. 364-368. Sborník prací pedagogické fakulty MU. ISBN 80-210-1938-7. info
- Výukové metody
- exkurze
- Metody hodnocení
- Bloková výuka, návštěva vybrané fyzikální akce a zpracování seminární práce
- Informace učitele
- Během exkurze jsou studenti rozděleni do jednotlivých skupin. Během exkurze si dělají poznámky,náčrty,schémata. Po exkurzi informace,které získali,zpracují formou písemné zprávy či referátu. Odevzdají elektronicky do odevzdavárny příslušného předmětu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Jednorázová akce v průběhu semestru.
- Statistika zápisu (podzim 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/FC2826