IAJp16 Didaktika 4A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2023
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Šárka Cox (cvičící)
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (cvičící)
Mgr. Karolína Mistríková (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
IAJp16/01: Po 8:00–9:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Š. Dohnalová
IAJp16/02: Po 14:00–15:50 respirium (5. nadzemní podlaží), K. Mistríková
Předpoklady
IAJp11 Souborná zkouška z AJ
Parallel attendance in ZS1MP_AT4A
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 40/75, pouze zareg.: 0/75
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student will become familiar with specific needs, abilities and interests of young language learners. Students will be recommended to read different books and articles on this topic. At the end of the course students will be able to select and design suitable language practice activities for young learners. Throughout the semester students will be encouraged to link theory learned in the sessions to practice at primary schools.
Výstupy z učení
By the end of the course the students will: - become familiar with specific needs, abilities and interests of young language learners;
- will read books and articles related to the topics;
- will be able to select and design suitable language practice activities for young learners;
- will link theory to practice through practical tasks.
Osnova
  • 1 The young language learner 2 Teacher 3 Motivation 4 Classroom management and classroom language 5 Lesson planning 6 Coursebook evaluation 7 Language system 8 Practicing language with young learners
Literatura
  • SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001, 148 s. ISBN 0194375633. info
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Výukové metody
workshop, micro-teaching, class discussions, homework, reading, regular online discussions moderated by the teacher
Metody hodnocení
Credit requirements: 1 Active participation in sessions. 2 Active participation in Moodlinka (tasks and forums). 3 Portfolio (personal statement, self-assessment and dossier). 4 Teaching practice (observations and micro-teaching).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1862
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2024.