PdF:SP3882 Reflektivní seminář ke speciál - Informace o předmětu
SP3882 Reflektivní seminář ke speciálněpedagogické praxi diagnostické
Pedagogická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 0/2/0. 2 bloky pro kombinované studium. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jan Dezort, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Kateřina Richterová (cvičící)
Mgr. Marína Štibrányiová (cvičící)
PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP3882/Kombi01: So 30. 9. 8:00–11:50 učebna 53, So 4. 11. 8:00–11:50 učebna 64, J. Dezort, K. Richterová, L. Vrbecká Doležalová
SP3882/Prez01: St 18:00–19:50 učebna 5, J. Dezort, K. Richterová, L. Vrbecká Doležalová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Logopedie (program PdF, B-LOG) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je sdílení teoretických poznatků a možností jejich aplikace v praxi. Studentky a studenti si rozšíří profesní kompetence, reflektovány budou dosavadní zkušenosti ze speciálněpedagogického prostředí. Cílem předmětu je teoretická příprava na profesi, v předmětu bude diskutován vztah speciálněpedagogické praxe k ostatním společenskovědním oborům a možnosti využívání speciálněpedagogických poznatků v práci pedagoga. Absolvování kurzu je předpokladem pro odpovídající zisk informací a zkušeností v rámci praxe.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu bude student/ka schopen/schopna:
• aplikovat teoretické poznatky do nadcházející speciálněpedagogické praxe;
• rozumět obsahu a terminologii pedagogického terénu;
• pochopit využití různých diagnostických metod;
• uplatnit principy sebereflexe v praxi. - Osnova
- • Přístupy a podpora žáků se SVP.
- • Legislativní opatření.
- • Specifika edukace žáka s SVP.
- • Pedagogická podpora.
- • Speciálněpedagogický terén.
- • Diagnostické metody.
- • Příprava záznamových archů.
- • Administrativa na pracovišti.
- • Administrativa asistentské praxe.
- • Příprava na chronologické zaznamenávání údajů o práci s žáky.
- Literatura
- povinná literatura
- BARTOŇOVÁ, Miroslava a Jarmila PIPEKOVÁ. Manuál pro pedagogickou praxi : teorie a praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 141 s. ISBN 9788021054974. info
- Budoucí učitelé na souvislé praxi, aneb, Rukověť fakultního cvičného učitele : (příručka pro fakultní cvičné učitele a profesionálně zainteresované studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ). Edited by Hana Filová. 2. dopl. vyd. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1999, 93 s. ISBN 8085931737. info
- Výukové metody
- seminář, diskuze, zpracování případové studie, zpracování průběžných záznamů z praxe, reflexe praxe, zpětná vazba.
- Metody hodnocení
- zápočet za zpracování případové studie a průběžných záznamů z praxe
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/SP3882