TI2005 Interaktivita a e-learning ve vzdělávání

Pedagogická fakulta
podzim 2023
Rozsah
0/2/0. 8 h. konz./sem. (komb. stud.). 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
TI2005/01: St 11:00–12:50 učebna 28, M. Dosedla
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto předmětu bude student schopen: 1. Tvořit ucelené výukové materiály pro interaktivní tabule, znát zásady a možnosti výuky s využitím interaktivních tabulí a další související didaktické techniky a využít v praxi možnosti interaktivních tabulí ve výuce 2. Znát možné technické interaktivní prvky zařaditelné do vzdělávacího procesu, uvést jejich výhody a praktické využití ve vzdělávání 3. Orientovat se v online interaktivních službách a možnostech jejich implementace do vzdělávacího procesu na základních školách 4. orientovat se v LMS systémech a zásadách tvorby e-learningových vzdělávacích kurzů 5. samostatně tvořit ucelené e-learningové kurzy a spravovat je
Výstupy z učení
Na konci tohoto předmětu bude student schopen: 1. Tvořit ucelené výukové materiály pro interaktivní tabule, znát zásady a možnosti výuky s využitím interaktivních tabulí a další související didaktické techniky a využít v praxi možnosti interaktivních tabulí ve výuce 2. Znát možné technické interaktivní prvky zařaditelné do vzdělávacího procesu, uvést jejich výhody a praktické využití ve vzdělávání 3. Orientovat se v online interaktivních službách a možnostech jejich implementace do vzdělávacího procesu na základních školách 4. orientovat se v LMS systémech a zásadách tvorby e-learningových vzdělávacích kurzů 5. samostatně tvořit ucelené e-learningové kurzy a spravovat je
Osnova
  • 1. Interaktivní tabule ve výuce 2. Multimediální aktivity a interaktivita ve výuce 3. Další interaktivní prvky - smartphone, tablet, aj. 4. Interaktivní online služby 5. e-learning - zásady a principy 6. LMS systémy 7. tvorba e-learningových kurzů a jejich správa 8. Samostatné práce
Literatura
  • ROUBAL, Pavel. Počítač pro učitele. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 312 s. ISBN 9788025122266. info
Výukové metody
cvičení, samostatná práce, studentské výstupy
Metody hodnocení
Samostatná interaktivní prezentace, prezentace hw/sw, kompletní e-kurz, instalace moodle
Informace učitele
https://moodlinka.ics.muni.cz/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2024.