PdF:AJ0106 Mluvený projev A - Informace o předmětu
AJ0106 Mluvený projev A
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 hodiny. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ0106/01: St 11:00–12:50 učebna 2, I. Headlandová Kalischová
- Předpoklady
- Linguistic competencies ideally approaching B2 level.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 18 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 18/18, pouze zareg.: 2/18 - Mateřské obory/plány
- předmět má 27 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: • poskytnout studentům dostatečný prostor a bezpečné prostředí k vyjádření vlastního názoru • nabídnout různé možnosti a formy diskusí, debat, týmové práce i individuálního projevu • rozvíjet řečové dovednosti (zejména ústní projev, ale také poslech, čtení s porozuměním a psaní) • seznámit studenty s různými prezentačními technikami, zvýšit jejich jazykovou vybavenost a podporovat kritické myšlení
- Výstupy z učení
- Student/ka: • bude schopen/schopna aktivně používat anglický jazyk v různých komunikačních situacích • se dokáže zapojit do volné diskuse a reagovat na podněty a názory ostatních studentů • dokáže kriticky pracovat s textem, přednést stručný nástin hlavních bodů a myšlenek a objasnit své vlastní stanovisko a názor • bude schopen/schopna monitorovat ústní projev svůj i ostatních a rozpoznat jeho relevantnost/irelevantnost, známky nejistoty, koherenci a přínos pro komunikační situaci.
- Osnova
- Kurz se soustředí na různé oblasti mluveného projevu a pokrývá různá témata. Při jejich volbě se vychází z návrhů od studentů i připravených materiálů od vyučujícího.
- Literatura
- doporučená literatura
- WALLWORK, Adrian. Discussions A-Z : a resource book of speaking activites. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 113 s. ISBN 0521559812. info
- UR, Penny. Discussions that work : task-centred fluency practice. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1981, vi, 122. ISBN 0521281695. info
- Výukové metody
- The methods used in teaching are mainly different types of discussion (pair, group, class), reading, listening and presenting.
- Metody hodnocení
- 50% attendance is required since it is impossible to make up for a missed discussion. Regarding class contribution, students should participate positively in group and class discussions, and not only when called upon. Students are also required to give a brief oral presentation to the whole class. During the semester, students are encouraged to consider whether they could use or adapt the activities for their own teaching.
- Náhradní absolvování
- Vzhledem k~povaze daného předmětu není možno jej absolvovat v~náhradní podobě, např. při výjezdu na pobyt Erasmus+.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Continuous assessment requirements: - 50% attendance (i.e. active participation) - 1 forum - 1 oral presentation - 1 written assignment Upon successful completion of the course, you will earn 3 ECTS credits. Each ECTS credit represents 25 to 30 hours/semester of work (both in class and self-study). Full-time students are expected to spend approx. 20 hours in class, while the remaining hours are allocated for self-study. The course is not appropriate for native-speakers of English as they could only little benefit from its outcomes.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/AJ0106