PdF:AJ0416 Hudba ve výuce jazyka on-line - Informace o předmětu
AJ0416 Hudba ve výuce jazyka on-line
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- online. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno asynchronně - Vyučující
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jaroslav Suchý (cvičící)
Mgr. Žaneta Voldánová (cvičící) - Garance
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- The students should be in (minimum) their 5th semester of studies.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 55 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 63/55, pouze zareg.: 3/55, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 1/55 - Mateřské obory/plány
- předmět má 34 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to investigate various possibilites of using popular songs in a secondary school classroom. At the end of this course, students should be able to exploit the song material and design activities and lesson plans based on songs.
- Výstupy z učení
- In the end of the course, students will be able - to choose the right song for the age and level of their (future) learners - to design appropriate activities for different purposes: practicing vocabulary, pronunciation, grammar, language skills - to use songs as a rich source for teaching culture, discussing about values and moral issues.
- Osnova
- - Song as teaching material - Choosing the right song (respecting learners' level, age and interests). - Designing activities going with the song material (pre-, while-listening, follow up activities) - Songs for different purposes: teaching and practicing grammar, vocabulary, pronunciation, language skills - Songs for teaching culture - Song as a basis for class discussion.
- Literatura
- Výukové metody
- The course is practice based. Students will be presented various examples of songs and song-based activities, analyze them, discuss and finally design their own song-based activities. Online studying, online discussions, online presentations.
- Metody hodnocení
- A seminar paper (a design of a music-based activity - lesson plan) is required by the end of the semester, followed by feedback. The paper is to be uploaded into the mood-link-a, commented on by all course participants and discussed with the teacher(s).
- Náhradní absolvování
- Since the course is taught online, it is appropriate for students on Erasmus and other study stays.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2777
- Contacting teachers: If needed, students can contact the teachers by e-mail. - Using AI: It is not allowed to use AI to generate feedback, we need you to think about the lesson plans and reflect on them. When working on the final assignment it is possible to use AI to brainstorm the ideas but otherwise use your own ideas and procedures. - Credit requirements: Upon successful completion of the course, you will earn 2 ECTS credits (1 credit for online work, plus 1 credit for the final assignment). Each ECTS credit represents 25 to 30 hours of work. - Studijní opora
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=3730
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Výuka probíhá pouze online. Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň v10 studentů.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/AJ0416