AJ0416 Hudba ve výuce jazyka on-line

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
online. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno asynchronně
Vyučující
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jaroslav Suchý (cvičící)
Mgr. Žaneta Voldánová (cvičící)
Garance
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
The students should be in (minimum) their 5th semester of studies.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 55 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 63/55, pouze zareg.: 3/55, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 1/55
Mateřské obory/plány
předmět má 34 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of the course is to investigate various possibilites of using popular songs in a secondary school classroom. At the end of this course, students should be able to exploit the song material and design activities and lesson plans based on songs.
Výstupy z učení
In the end of the course, students will be able - to choose the right song for the age and level of their (future) learners - to design appropriate activities for different purposes: practicing vocabulary, pronunciation, grammar, language skills - to use songs as a rich source for teaching culture, discussing about values and moral issues.
Osnova
  • - Song as teaching material - Choosing the right song (respecting learners' level, age and interests). - Designing activities going with the song material (pre-, while-listening, follow up activities) - Songs for different purposes: teaching and practicing grammar, vocabulary, pronunciation, language skills - Songs for teaching culture - Song as a basis for class discussion.
Literatura
    doporučená literatura
  • VOLÍN, Jan. English through songs. Vyd. 1. Voznice: LEDA, 1997, 54 s. ISBN 8085927284. info
  • MURPHEY, Tim. Music & song. 1st pub. Oxford: University Press, 1992, 151 s. ISBN 9780194370554. info
Výukové metody
The course is practice based. Students will be presented various examples of songs and song-based activities, analyze them, discuss and finally design their own song-based activities. Online studying, online discussions, online presentations.
Metody hodnocení
A seminar paper (a design of a music-based activity - lesson plan) is required by the end of the semester, followed by feedback. The paper is to be uploaded into the mood-link-a, commented on by all course participants and discussed with the teacher(s).
Náhradní absolvování
Since the course is taught online, it is appropriate for students on Erasmus and other study stays.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2777
- Contacting teachers: If needed, students can contact the teachers by e-mail. - Using AI: It is not allowed to use AI to generate feedback, we need you to think about the lesson plans and reflect on them. When working on the final assignment it is possible to use AI to brainstorm the ideas but otherwise use your own ideas and procedures. - Credit requirements: Upon successful completion of the course, you will earn 2 ECTS credits (1 credit for online work, plus 1 credit for the final assignment). Each ECTS credit represents 25 to 30 hours of work.
Studijní opora
https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=3730
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Výuka probíhá pouze online. Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň v10 studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/AJ0416