AJ5428 Edu Café

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ5428/01: So 12. 10. 14:00–19:00 učebna 62, So 30. 11. 14:00–19:00 učebna 62, L. Podroužková
Předpoklady
The course is designed for future teachers and practising teachers.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 19/20, pouze zareg.: 1/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 32 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The goal of the course is to open a platform where reality rather than theory is debated, to identify scenarios which pose biggest challenges to the teacher and to seek solutions. It is also conceived as a space where concerns can be shared and community support found. The course contends that the teaching community should contribute to the individual teacher's wellbeing.
Výstupy z učení
By the end of the course the student shall be able to: - identify factors and scenarios that are likely to post a challenge to them, and address them meaningfully;
- to understand the importance of reflection and action in the process;
- to understand teaching and learning as an organic process;
- to understand the role of community and supervision;
- to embrace challenges as learning opportunities.
Osnova
  • BLOCK 1 1. Challenges in everyday teaching practice 2. Reality report: Practising teachers as guest speakers. INDEPENDENT ASYNCHRONOUS WORK 3. Identifying a pedagogical issue 4. Research on solutions (reading, interviews, observations) BLOCK 2 5. Sharing the outcomes.
Výukové metody
Reflective teaching; issue-based and inquiry-based learning
Metody hodnocení
100% attendance and active participation in both blocks; an issue-based and inquiry-based task and its presentation
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
The course is taught in two Saturday blocks.
Studijní opora
https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=3744
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/AJ5428