PdF:AJ9403 Didaktika anglického jazyka 2A - Informace o předmětu
AJ9403 Didaktika anglického jazyka 2A
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. kombinované studium: výuka v blocích. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ9403/Kombi01: Pá 27. 9. 8:00–9:50 učebna 57, Pá 11. 10. 8:00–9:50 učebna 57, Pá 25. 10. 8:00–9:50 učebna 57, Pá 8. 11. 8:00–9:50 učebna 57, Pá 22. 11. 8:00–9:50 učebna 57, Pá 6. 12. 8:00–9:50 učebna 57, S. Hanušová
AJ9403/Prez01: Po 14:00–15:50 učebna 62, S. Hanušová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Lower Secondary School English Language Teacher Training (program PdF, N-AJ2A) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-AJ2) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The aims of the course is to teach the students how to implement longterm planning in foreign language teaching. Their skills are developed in the process of designing a one-year course of English for a clearly defined group of learners.
- Výstupy z učení
- At the end of the course the participants will be able to understand the problems of course design, the analysis of the needs of language learner, evaluation of students and teaching materials.
The students will understand different aspects of long-term planning in ELT, will be able to plan a learner-centred course.
They will be able to take part in the design of the school educational programmes. - Osnova
- 1. Course design components 2. Teacher beliefs 3. Needs analysis 4. Aims and objectives 5. Educational documents (RVP, CEFR) 6. Coursebooks and other materials in ELT 7. Content specification 8. Planning assessment and evaluation 8. Course evaluation
- Literatura
- povinná literatura
- GRAVES, Kathleen. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Heinle & Heinle, 2000, xi, 308. ISBN 9780838479094. info
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Edited by Jaroslava Ivanová. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, 267 s. ISBN 8024404044. info
- doporučená literatura
- CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your coursebook. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995, vi, 153 s. ISBN 0-435-24058-7. info
- International perspectives on materials in ELT. Edited by Sue Garton - Kathleen Graves. First published. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2014, xiv, 292. ISBN 9781137023308. info
- Výukové metody
- projekt, seminář, zadaná četba
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář
Course requirements:
80% attendance,
active participation both in the seminars and in moodlinka,
all assignements and readings as set,
course design - project
peer feedback provided to classmates
My Journey to Teaching - presentation with visual support (5 mins)
Exam: Interview about the course design project - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1233
Students will be working in pairs in order to increase the opportunities of peer feeback. Students who are abroad (eg.on Erasmus) should work in a pair with someone who is currently in Brno. AI IN THE COURSE: In the course, the use of AI is permitted for learning but not for cheating. It is acceptable to use AI for brainstorming ideas, basic proofreading, suggestions for improvement. It is unacceptable to have a text generated, translated or reformulated. Remember to acknowledge all innovative ideas that are not yours. For generated ideas use in-text citations. At the end of each assignment, state how you worked/did not work with AI. When in doubt, consult your teacher. - Studijní opora
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1233
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/AJ9403