PdF:FC2028 Project of Physics - Informace o předmětu
FC2028 Project of Physics
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/3. 12 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- FC2024 Didaktika fyziky 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Vzdělávacími cíli předmětu jsou základní vědomosti o projektech ve fyzice a ve fyzikálním vzdělávání; dále pak základní reproduktivní dovednosti tvorby fyzikálního a fyzikálně vzdělávacího projektu. Důraz je kladen mj. na motivační účinnost projektů pro vědce, učitele i žáky. Výuka bude plně vedena v anglickém jazyce, včetně komunikace se studenty.
Cíle:
Vědomosti: projekt; příprava, realizace a hodnocení projektu ve vzdělávání; zásady projektové výuky.
Dovednosti: osvojení základů implementace (tvorba, realizace a hodnocení) vzdělávacích projektů ve výuce fyziky; volba cílů a obsahů, aplikace výukových technologií (metody, formy a prostředky) při projektové výuce; rozvíjet anglickou terminologii ve fyzikálním vzdělávání.
Postoje: akceptovat projektovou výuku ve fyzice jako významný edukační nástroj s důrazem na motivaci žáka. - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět: porozumět zásadám tvorby, realizace a hodnocení projektů ve výuce fyziky realizovat základní etapy tvorby, realizace a hodnocení projektů ve výuce fyziky akceptovat projektovou výuku ve fyzice jako významný edukační nástroj s důrazem na motivaci žáka a mezinárodní dimenzi komunikace a kooperace s využitím anglického jazyka.
- Osnova
- 1. The role of the project in science and education
- 2. Managerial nature of the project in science
- 3. Psychological and pedagogical nature of the project in science education
- 4. Preparation of an educational project in physics
- 5. Implementation of an educational project in physics
- 6. Evaluation of an educational project in physics
- 7. Example of development, implementation and evaluation of an educational project
- 8. The principles of project teaching/learning in physics
- 9. Cooperation of teachers to design project lessons
- 10. Implementation of an educational project in teaching/learning physics
- 11. Incentive efficiency project teaching/learning
- 12. Current problems of project teaching/learning
- Literatura
- povinná literatura
- TRNA, Josef. New Roles of Simple Experiments in Science Education. Brno: Paido, Masarykova univerzita, 2014, 110 s. Pedagogický vývoj a inovace 1. ISBN 978-80-7315-251-2. info
- doporučená literatura
- TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. The Current Paradigms of Science Education and Their Expected Impact on Curriculum. Online. In A. Alevriadou. Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 197, 25 July 2015, 7th World Conference on Educational Sciences 2015. Amsterdam, Nizozemí: Elsevier, 2015, s. 271-277. ISSN 1877-0428. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.135. URL info
- neurčeno
- VÁLEK, Jan. VOLNÁ, Marie. Modul: Projektová výuka: Průřezová témata s přírodovědným zaměřením, studijní opora. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, 90 s. ISBN 978-80-244-4177-1. info
- Výukové metody
- class discussion
- Metody hodnocení
- project description + oral presentation
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Pro studenty na zahraniční stáži (ERASMUS aj.): Požadavky ke splnění předmětu budou individuálně nastaveny v kontextu absolvovaných předmětů na zahraniční stáži a také v souladu s cíli a výstupy z učení daného studijního programu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/FC2028