FC2028 Project of Physics

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0/3. 12 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Předpoklady
FC2024 Didaktika fyziky 2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Vzdělávacími cíli předmětu jsou základní vědomosti o projektech ve fyzice a ve fyzikálním vzdělávání; dále pak základní reproduktivní dovednosti tvorby fyzikálního a fyzikálně vzdělávacího projektu. Důraz je kladen mj. na motivační účinnost projektů pro vědce, učitele i žáky. Výuka bude plně vedena v anglickém jazyce, včetně komunikace se studenty.
Cíle:
Vědomosti: projekt; příprava, realizace a hodnocení projektu ve vzdělávání; zásady projektové výuky.
Dovednosti: osvojení základů implementace (tvorba, realizace a hodnocení) vzdělávacích projektů ve výuce fyziky; volba cílů a obsahů, aplikace výukových technologií (metody, formy a prostředky) při projektové výuce; rozvíjet anglickou terminologii ve fyzikálním vzdělávání.
Postoje: akceptovat projektovou výuku ve fyzice jako významný edukační nástroj s důrazem na motivaci žáka.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:  porozumět zásadám tvorby, realizace a hodnocení projektů ve výuce fyziky  realizovat základní etapy tvorby, realizace a hodnocení projektů ve výuce fyziky  akceptovat projektovou výuku ve fyzice jako významný edukační nástroj s důrazem na motivaci žáka a mezinárodní dimenzi komunikace a kooperace s využitím anglického jazyka.
Osnova
  • 1. The role of the project in science and education
  • 2. Managerial nature of the project in science
  • 3. Psychological and pedagogical nature of the project in science education
  • 4. Preparation of an educational project in physics
  • 5. Implementation of an educational project in physics
  • 6. Evaluation of an educational project in physics
  • 7. Example of development, implementation and evaluation of an educational project
  • 8. The principles of project teaching/learning in physics
  • 9. Cooperation of teachers to design project lessons
  • 10. Implementation of an educational project in teaching/learning physics
  • 11. Incentive efficiency project teaching/learning
  • 12. Current problems of project teaching/learning
Literatura
    povinná literatura
  • TRNA, Josef. New Roles of Simple Experiments in Science Education. Brno: Paido, Masarykova univerzita, 2014, 110 s. Pedagogický vývoj a inovace 1. ISBN 978-80-7315-251-2. info
    doporučená literatura
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. The Current Paradigms of Science Education and Their Expected Impact on Curriculum. Online. In A. Alevriadou. Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 197, 25 July 2015, 7th World Conference on Educational Sciences 2015. Amsterdam, Nizozemí: Elsevier, 2015, s. 271-277. ISSN 1877-0428. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.135. URL info
    neurčeno
  • VÁLEK, Jan. VOLNÁ, Marie. Modul: Projektová výuka: Průřezová témata s přírodovědným zaměřením, studijní opora. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, 90 s. ISBN 978-80-244-4177-1. info
Výukové metody
class discussion
Metody hodnocení
project description + oral presentation
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Pro studenty na zahraniční stáži (ERASMUS aj.): Požadavky ke splnění předmětu budou individuálně nastaveny v kontextu absolvovaných předmětů na zahraniční stáži a také v souladu s cíli a výstupy z učení daného studijního programu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/FC2028