PdF:IAJp15 Praktický jazyk 4A - AJ - Informace o předmětu
IAJp15 Praktický jazyk 4A - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Žaneta Voldánová (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IAJp15/01: Po 18:00–19:50 učebna 41, Ž. Voldánová
IAJp15/02: St 18:00–19:50 učebna 57, Ž. Voldánová - Předpoklady
- IAJp12 Praktický jazyk 3B - AJ
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Upper-Intermediate Level (level B2 according to CEFR). The basic study material is the coursebook Outcomes Upper Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester, students are encouraged to link theory in the classroom to practice via practical tasks. At the end of the course, students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Upper-Intermediate level and communicate in the language fluently.
- Výstupy z učení
- By the end of the course the students will:
- develop speaking, reading, writing and listening skills at the Upper-Intermediate Level (B2 according to CEFR);
- be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Upper-Intermediate Level and communicate in the language fluently. Developing English skills and encountering EFL methodology can help students prepare better for possible opportunities of teaching English to their future pupils. - Osnova
- The syllabus includes: speaking, listening, reading, and writing activities.
- Students will participate in weekly activities and complete work outside of class in the coursebook and in MS Teams.
- Textbook: Outcomes Upper Intermediate, 2nd edition
- Units 9 to 12
- Topics: Careers and studying, Socialising, Transport and travel, Health and medicine
- Literatura
- povinná literatura
- DELLAR, Hugh a Andrew WALKLEY. Outcomes. Second edition. Andover: National Geographic Learning, 2016, 213 stran. ISBN 9781305093386. info
- neurčeno
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- O'DELL, Felicity a Michael MCCARTHY. Test your English vocabulary in use : upper-intermediate : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, 144 stran. ISBN 9781107638785. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
- Metody hodnocení
- Maximum number of points per semester: 100 Pass mark: 70 Written test: 40 points (70% pass mark) Oral test: 30 points (70% pass mark) Progress test: 10 points Journal: 20 points
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=3716
V TOMTO SEMESTRU JE TAKTÉŽ MOŽNÉ SKLÁDAT JAZYKOVOU ZKOUŠKU. NEUKAZUJE-LI SE VÁM JAZYKOVÁ ZKOUŠKA V NABÍZENÝCH PŘEDMĚTECH, JE TŘEBA UČINIT URČITÉ FORMÁLNÍ KROKY. AI: In the course, the use of AI is permitted for learning but not for cheating. It is acceptable to use AI for brainstorming ideas, basic proofreading, and suggestions for improvement. It is unacceptable to have a text generated, translated or reformulated. Remember to acknowledge all innovative ideas that are not yours. For generated ideas, use in-text citations. At the end of each assignment, state how you worked/did not work with AI. When in doubt, consult your teacher. - Studijní opora
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=3716
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/IAJp15