IAJp23 Výuková praxe 5A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
IAJp23/01: Po 14:00–15:50 učebna 55, J. Chocholatá
Předpoklady
IAJp11 Souborná zkouška z AJ
primary school experience
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course will help the students to apply the principles of TEYL. They will observe and analyse examples of teaching practice. They will prepare materials for teaching and pilot them in the lessons. They will learn how to give constructive feedback to their peers.
Aims:
to support confidence in teaching in YL classes
to reflect on one´s teaching
to accept and give constructive feedback
to plan lessons and activities collaboratively and individually
Výstupy z učení
Students will be able to plan for, design, critically evaluate and deliver individual activities. They will be able to plan a whole lesson withing a framework of a long-term plan. They will be able to take into account the different types of syllabi suited for young and very young learners, prepare a long-term plan and several lessons in detail which they will teach to a group of children.
Osnova
  • Reflecting on and analysing one´s strengths and weaknesses in teaching
  • Analysing examples of good as well as weak teaching practice
  • Giving constructive feedback
  • Observing real lessons
  • Collaborative planning
  • Practising teaching
Literatura
    doporučená literatura
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
  • GOWER, Roger a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. 1st ed. Oxford: Heinemann, 1983, 188 s. ISBN 0-435-28995-0. info
Výukové metody
microteaching, observations, discussions, presentations, reading in preparation for class discussion
Metody hodnocení
Workshop-type seminars,active participation of students in the lessons and discussions
Assessment (continuous, formative):
Active participation in the sessions
A shared-reading project for children, active participation in the planning, preparation and event as well as evaluation.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2236
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/IAJp23