PdF:IVc604 Koncepty a principy behaviorál - Informace o předmětu
IVc604 Koncepty a principy behaviorální analýzy
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Kateřina Chrapková (přednášející)
Bc. Matúš Mader (cvičící)
Mgr. Vendula Malaníková (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 4. 10. 9:00–16:50 učebna 36, So 5. 10. 9:00–16:50 učebna 35, Pá 1. 11. 9:00–16:50 učebna 30, So 2. 11. 9:00–16:50 učebna 35, So 7. 12. 9:00–16:50 učebna 35
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Behaviorální technik - akreditovaný kvalifikační kurz (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Předmět je úvodem do vědního oboru aplikované behaviorální analýzy, jeho historie a vývoje behaviorálních teorií a představuje základní principy uplatňované ve vědním oboru aplikovaná behaviorální analýza. Vymezuje roli behaviorálního technika v systému behaviorálně analytické intervence. Seznámí účastníky se základními termíny a principy využívanými v oboru aplikované behaviorální analýzy.
- Výstupy z učení
- Absolvent předmětu dokáže vymezit základní charakteristiky oboru behaviorální analýza, popíše historii a vývoj behaviorálních teorií. Absolvent se orientuje v základní odborné terminologii. Dokáže popsat a zařadit roli behaviorálního technika v behaviorálně analytické intervenci a rozumí rozdílným úkolům jednotlivých behaviorálně analytických povolání v rámci zdravotnického systému.
- Osnova
- obor aplikovaná behaviorální analýza – vymezení oboru, historie a vývoj behaviorálních teorií
- role behaviorálního technika v behaviorálně analytické intervenci
- základní principy a pojmy (respondentní a operantní podmiňování, chování, třídy odpovědí, stimul, pozitivní a negativní posilování, vyhasínání a trest, varování a řetězení chování, analýza úkolu, A-B- posloupnost, motivující operace atd .)
- Výukové metody
- přednáška, seminář, skupinové diskuse, diskuse s odborníky z praxe, problémové učení, praktické aktivity, hry v roli, sledování instruktážních videí, samostatná četba odborných textů a jejich analýza (dle online opory předmětu), projektová práce s kazuistikami.
- Metody hodnocení
- Pro úspěšné ukončení kurzu má student nejméně 80% docházku. Požadavky: odevzdání úkolů z četby odborných textů do ISu a jejich schválení vyučujícím – samostatná četba dle tématu semináře, splnění úkolů k četbě, aktivní zapojení do výuky a setkání s odborníky, analýza postupu dle instruktážního videa, vypracování projektu (zpracování konkrétního behaviorálně analytického tématu), prezentace ve výuce, závěrečný test.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/IVc604