PdF:NJ_M305 Alternativní přístupy ve výuce - Informace o předmětu
NJ_M305 Alternativní přístupy ve výuce cizích jazyků
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 6 hodin v kombinované formě. 2 kr. (plus 2 za k). Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Pavla Marečková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- NJ_B101 Jazyková cvičení B1+/1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 14/15, pouze zareg.: 3/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 2/15
Jiné omezení: Předmět není určen pro studenty prvního ročníku. - Mateřské obory/plány
- předmět má 22 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- V rámci předmětu mají studenti příležitost se blíže seznámit a pochopit principy montessori pedagogiky a waldorfské pedagogiky, popř. jiné pedagogické koncepce, kterou lze považovat za alternativní či inovativní (Svobodná demokratická škola, program Začít spolu apod.). Vyučovacím jazykem je čeština.
- Výstupy z učení
- Studenti jsou na konci kurzu schopni kriticky reflektovat kvality či deficity alternativních a inovativních přístupů ve výuce cizích jazyků.
- Osnova
- - Přehled alternativních metod ve výuce cizích jazyků - Inovativní prvky či přístupy ve výuce cizích jazyků - Návštěva a reflexe alternativně či/a inovativně koncipované výuky
- Literatura
- KAZELLEOVÁ, Jitka a Tamara VÁŇOVÁ. CLIL do škol. 2012. URL info
- MLÝNKOVÁ, Radka. Alternativní metody ve výuce cizího jazyka u žáků s SPU i žáků intaktních. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů. Olomouc: Votobia, 2007, 470 s. ISBN 978-80-7220-306-2. info
- RÝDL, Karel. Principy a pojmy pedagogiky Marie Montessori : učební pomůcka pro veřejnost. Praha: Public History, 1999, 63 s. ISBN 8090219373. info
- MAŇÁK, Josef. Alternativní metody a postupy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1997, 89 s. ISBN 8021015497. info
- KRAMER, Rita. Maria Montessori : Leben und Werk einer großen Frau. Edited by Anna Freud, Translated by Gudrun Theusner-Stampa. Frankfurt am Main: Fischer Taschenbuch Verlag, 1983, 467 s. ISBN 3596256151. info
- Výukové metody
- domácí příprava, rešerše literatury, hospitace ve výuce
- Metody hodnocení
- kolokvium - docházka (hospitace), domácí příprava a seminární práce zápočet - docházka (hospitace), domácí příprava
- Náhradní absolvování
- Studujícím na mobilitě v~zahraničí bude uznán ISP a bude jim umožněno splnit požadavky distanční formou dle individuální dohody s~vyučujícím předmětu na začátku daného semestru. Případné uznání předmětu (za předmět na zahraniční univerzitě) je vhodné zkonzultovat s~vyučující/m před začátkem semestru.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- POZOR, DŮLEŽITÉ INFO!!! Předmět není nasazen v rozvrhu. Budou uskutečněny 3 blokové hospitace dle časových možností účastnících se studentů na různých typech alternativních škol. Úvodní organizační schůzka probíhá online, závěrečná evaluační hodina proběhne prezenčně některou sobotu ke konci semestru (ca. polovina prosince)
Podpora učení a sebereflexe u studujících v kombinované formě probíhá během pravidelných kontaktních hodin. Mimo tuto dobu mají studující možnost kontaktovat vyučující/ho kdykoliv prostřednictvím emailu, v konzultačních hodinách či si domluvit online konzultaci v MS Teams. Kontaktní informace a vypsané konzultační hodiny naleznete v ISu na osobní stránce vyučující/ho. - Studijní opora
- https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2024/NJ_M305/index-EHBDvz.qwarp
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka proběhne formou tří hospitací na alternativních školách. Informace o termínech přijdou v mailu.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/NJ_M305