PSVP_Mod12 Monitorování a evaluace výchovného poradenství

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
8 + 2. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PSVP_Mod12/KombiPred01: Pá 15. 11. 9:00–15:50 učebna 30, T. Kohoutek, J. Mareš
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seznámit účastníky se specifickými metodami a postupy, využívanými k monitorování a evaluaci činnost výchovného poradce a v širším smyslu poradenského působení školy.
Osnova
  • Monitorovací schéma školy a spolupráce s vedením školy při procesu autoevaluace
  • Základní pojmy – evaluace a hodnocení, autoevaluace, sebehodnocení, interní a externí evaluace systému práce výchovného poradce. Smysl a podstata evaluace a evaluačních procesů a jejich vazba na aktuálně platnou legislativu. V souvislosti s autoevaluačními procesy vysvětlit pojmy oblast, cíl, kritérium, indikátor, metody, pravidla při jejich používání v praxi.
  • Vztah dosahovaných výsledků a plánu práce výchovného poradce. Obsah spolupráce s vedením školy, řízení kvality výchovného poradenství a její místo v systému řízení školy.
  • Metody shromažďování informací pro proces monitorování a evaluace
  • Pojem monitorování jako proces průběžného a systematického shromažďování a zpracovávání dat o průběhu realizace plánu práce výchovného poradce.
  • Pravidla a zákonitosti používání základních metod shromažďování informací: pozorování, rozhovor, obsahová analýza edukačních produktů žáků, dotazník, diskuse, inscenační metody, anketa, analýza SWOT, hospitace apod.
  • Jak pracovat s informacemi a daty z monitorovacího, evaluačního a autoevaluačního procesu
  • Analýza zjištěných dat a celkového stavu, jejich vyhodnocení. Posouzení z hlediska stanovených cílů. Vyhodnocení silných a slabých stránek, konkretizace zjištěných výsledků, vysvětlení příčin zjištěných výsledků, přijetí konkrétních opatření. Stanovit kdo, kdy a jak bude informován o přijatých opatřeních a jakými novými úkoly bude pověřen.
  • Typy monitorovacích a evaluačních dotazníků
  • • podle formy otázek na položky otevřené – nestrukturované a uzavřené a strukturované
  • • podle účelu lze dělit např. na zkoumání zájmů, názorů, postojů apod.
Další komentáře
Studijní materiály

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/PSVP_Mod12