PdF:PSVP_Mod1 Úvod do studia, východiska výc - Informace o předmětu
PSVP_Mod1 Úvod do studia, východiska výchovného poradenství ve školství
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 8 + 2. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Lenka Ondráčková (přednášející)
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PSVP_Mod1/KombiPred01: Pá 4. 10. 9:00–15:50 učebna 30, T. Kohoutek, J. Mareš, L. Ondráčková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium pro výchovné poradce (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Cíle výukového modulu:
• poskytnout účastníkům podrobné informace k plánu a průběhu studia;
• poskytnout účastníkům prostor pro reflexi výchozích představ o studiu a prezentaci individuálních očekávání, cílů a zkušeností;
• seznámit účastníky s prostředím ke komunikaci, sdílení studijních materiálů a výstupů, se způsobem a cíli poskytování zpětné vazby a evaluace kurzu;
• zahájit evaluaci kurzu vzhledem k rozvoji kompetencí účastníků;
• seznámit účastníky s organizačním, teoretickým a kompetenčním rámcem kurzu. - Osnova
- Přehled témat výuky:
- • strukturou modulů studia zaměřených na pedagogické, speciálně-pedagogická a psychologická témata a jejich integraci,
- • kompetence a očekávané výstupy studia především ve vztahu k oblastem působnosti výchovných poradců v rámci školního poradenského pracoviště,
- • etické požadavky profese a studia;
- • prostor pro seznámení účastníků, představení zkušeností a očekávání;
- • organizační a technický kontext studia – využití IS MUNI, podmínky úspěšného ukončení modulů, způsob práce a způsob evaluace kurzu, struktura modulů zaměřených na pedagogické, speciálně-pedagogická a psychologická témata a jejich integraci;
- • očekávané výstupy studia především ve vztahu k oblastem působnosti výchovných poradců a jejich kompetencím v rámci školního poradenského pracoviště;
- • etický rámec profese a studia;
- • vybrané poradenské teorie a přístupy nabízející pojmovou mapu, která umožňuje rychlejší a hlubší orientaci v souvislostech, nacházení rychlejší a bezpečnější cesty pří volbě diagnostických a intervenčních metod a také postupné utváření vlastního poradenského přístupu;
- • rozmanitost, komplexita a vývoj poradenství včetně hledání jeho optimálního modelu v měnících se společenských a ekonomických podmínkách u nás a v zahraničí – tyto poznatky mají přispět k porozumění stávající situaci rostoucí profesionalizace poradenství ve školách a vzdělávacím systému.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/PSVP_Mod1