PSVP_Mod3a Poradenské služby v podmínkách školy 1

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
8. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Lenka Ondráčková (cvičící)
Garance
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PSVP_Mod3a/KombiPred01: Pá 11. 10. 9:00–15:50 učebna 30, L. Ondráčková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Účastníci se seznámí s platnou legislativou rámující poskytování poradenských služeb ve škole. Zmapují role jednotlivých poradenských pracovníků v současné škole a jejich kompetence, dostanou inspiraci pro vytváření jejich náplní práce na základě standardních činností a potřeb školy. Seznámí se s funkčním modelem školního poradenského pracoviště. Zamyslí se nad místem školního poradenského pracoviště v organizačním řádu školy a nad důležitostí nastavení efektivní komunikace mezi jednotlivými členy ŠPP, vedením školy a pedagogickými pracovníky školy. Zanalyzují podmínky pro činnost školního poradenského pracoviště ve vlastní škole a navrhnou, jak práci školního poradenského pracoviště zefektivnit. Získají náměty, jak vytvořit funkční Program poradenských služeb pro vlastní školu. Prostřednictvím příkladů dobré praxe se seznámí s konkrétními aktivitami, kterými škola naplní jednotlivé oblasti poradenských služeb vymezené legislativou.
Osnova
  • • Legislativní vymezení poradenských služeb ve škole – vyhláška 72/2005 Sb. v platném znění
  • • Obsah poradenských služeb, jejichž poskytování je v kompetenci školy
  • • Financování poradenských služeb školy
  • • Vymezení oblastí, ve kterých školy zajišťují poskytování poradenských služeb, příklady aktivit pro jednotlivé oblasti

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/PSVP_Mod3a