PSVP_Mod3c Counseling Services in School Settings 3

Faculty of Education
Autumn 2024
Extent and Intensity
0/0/0. Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching
Teacher(s)
Mgr. Lenka Ondráčková (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Education
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Education
Timetable of Seminar Groups
PSVP_Mod3c/KombiPred01: Fri 20. 9. 9:00–15:50 učebna 30, L. Ondráčková
PSVP_Mod3c/KombiPred02: Fri 20. 9. 9:00–15:50 učebna 30, L. Ondráčková
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Účastníci se seznámí s platnou legislativou rámující poskytování poradenských služeb ve škole. Zmapují role jednotlivých poradenských pracovníků v současné škole a jejich kompetence, dostanou inspiraci pro vytváření jejich náplní práce na základě standardních činností a potřeb školy. Seznámí se s funkčním modelem školního poradenského pracoviště. Zamyslí se nad místem školního poradenského pracoviště v organizačním řádu školy a nad důležitostí nastavení efektivní komunikace mezi jednotlivými členy ŠPP, vedením školy a pedagogickými pracovníky školy. Zanalyzují podmínky pro činnost školního poradenského pracoviště ve vlastní škole a navrhnou, jak práci školního poradenského pracoviště zefektivnit. Získají náměty, jak vytvořit funkční Program poradenských služeb pro vlastní školu. Prostřednictvím příkladů dobré praxe se seznámí s konkrétními aktivitami, kterými škola naplní jednotlivé oblasti poradenských služeb vymezené legislativou.
Syllabus (in Czech)
  • • Program poradenských služeb jako dokument reprezentující poradenské služby školy
  • • Evaluace poradenských služeb ve škole
  • • Vedení dokumentace poradenských pracovníků ve škole
  • • Spolupráce školních poradenských pracovišť a školských poradenských zařízení
Assessment methods (in Czech)
Analýza poradenských služeb školy
Požadavky, osnova (rozsah cca 10 stran):
Stručná charakteristika školy
Diagnostika stavu poskytovaných poradenských služeb ve škole
Zhodnocení současného stavu – analýza SWOT
Vize fungování poradenských služeb ve škole
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Information on the extent and intensity of the course: 8 + 6.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2024/PSVP_Mod3c