PdF:PSVP_ModP3 Praxe - stáže v akreditovaných - Informace o předmětu
PSVP_ModP3 Praxe - stáže v akreditovaných školských poradenských zařízeních 3
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 10. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Garance
- Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium pro výchovné poradce (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Cílem praxí je získání bezprostřední zkušenosti s činností školských poradenských zařízení, realizujících diagnostickou, poradenskou a intervenční činnost a spolupracujících se školami. Tato zkušenost má posílit rozvoj profesních kompetencí potřebných k výkonu standardních činností výchovného poradce, především přehled o činnosti školských poradenských zařízení, spolupracujících se školami, o možnostech zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy a o možnostech spolupráce ŠPZ a školy
- při diagnostické činnosti (např. vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost),
- při přípravě podmínek a zajišťování podpůrných a intervenčních činností pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, při přípravě, kontrole, evidenci a realizaci plánů pedagogické podpory a individuálních vzdělávacích programů,
- v otázkách kariérového rozhodování žáků,
- v práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky,
- při poskytování metodické a informační podpory pedagogickým pracovníkům školy,
- při sdílení informací a výsledků činnosti mezi školami a ŠPZ.
Jádrem praxe jsou náslechy a účast na všech diagnostických, intervenčních a dalších programech či aktivitách, které v době konání praxe realizuje příslušné ŠPZ a kde je přítomnost účastníků kurzu eticky přípustná. Účastníci budou dále seznámeni se standardními i nadstandardními činnostmi daného pracoviště, seznámí se s pracovními postupy a s dokumentací k vybraným modelovým případům a postupům. V rozhovoru se zástupcem vedení ŠPZ nebo s pověřenými pracovníky se seznámí s náplní práce, se specifiky daného pracoviště i s formami spolupráce se školami a s možnostmi jejího rozvoje - Výstupy z učení
- Účastníci vypracují přehled o obsahu náhledů a aktivit, který jim potvrdí pověřený pracovník ŠPZ (typicky: diagnostika, intervence, poradenské a terapeutické programy, metodická podpora pedagogů, osvětová činnost, dokumentace a administrativa). Dále vypracují reflektivní záznam, zaměřený na naplňování jednotlivých cílů praxe o rozsahu 1 – 2 strany, který bude sloužit jako podklad pro sdílení a analýzu zkušeností v rámci předmětu Reflexe praxe.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/PSVP_ModP3