PdF:PVC004P Osobnostně a sociálně rozvojov - Informace o předmětu
PVC004P Osobnostně a sociálně rozvojové techniky
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 12 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Ďulíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Soják, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Petr Soják, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. et Ing. Jana Šajkovicsová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 19. 10. 16:00–19:50 učebna 22, So 30. 11. 9:00–12:50 učebna 22, 14:00–17:50 učebna 22
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: - získání základních vědomostí o rozvoji osobnostně sociálních kompetencí pedagogů. V pomáhajících profesích je interakce, komunikace a kontakt s člověkem (vztahování se k němu) pracovním nástrojem pedagoga volného času. - prohloubení sebepojetí, sebepoznání a sebereflexe účastníka. - vzbuzení potřeby „pracovat na sobě“ vedoucí k úsilí o vnitřní rozvoj, ve smyslu lidského i profesního. Předmět je koncipován jako praktikum se zaměřením na rozvoj osobnosti pedagoga volného času. Seznamuje účastníka se základy seberozvoje a s prací se skupinou a skupinovou dynamikou. Účastník po kurzu bude schopen: - Přemýšlet a pochopit základní principy sociální percepce, zvnitřnění a verbalizace vlastních zdrojů, ze zamyšlení nad svými silnými a slabými stránkami.
- Výstupy z učení
- Na základě specifických osobnostně a sociálně rozvojových technik, aktivit a činností, následných zpětných vazeb skupiny a reflexe (vědomí) sebe sama, své sociální dovednosti, rysů, motivace, rolí a postojů pracuje účastník s otázkami: - Kdo jsem, jaký jsem, čeho se obávám, na čem mi záleží, co umím a neumím, jak působím na druhé lidi…? Jedná se o základní cestu k porozumění a pochopení druhých lidí. ověřit si sám na sobě: Jak reaguji a jak budu reagovat na měnící se podmínky v okolí,v zaměstnání?
- Literatura
- SOJÁK, Petr. Osobnostní a sociální rozvoj, aneb, Strom, mozaika a vzducholoď. 1. vyd. Praha: Grada, 2017. Pedagogika. ISBN 978-80-271-0342-3.
- Výukové metody
- diskuze, praktická cvičení, modelové situace
- Metody hodnocení
- Písemná prezentovaná sebereflexe na téma - Kdo jsem……? Moje kniha, která/ý mne v životě osobnostně rozvíjí
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/PVC004P