SMP_Mod4c The Classroom, Its Management, and Diagnostics 3

Faculty of Education
Autumn 2024
Extent and Intensity
0/0/0. Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching
Teacher(s)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Education
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Education
Timetable of Seminar Groups
SMP_Mod4c/KombiPred01: Fri 18. 10. 9:00–15:50 učebna 70, J. Mareš
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíle výukového modulu:
• Seznámení s koncepcemi skupinové dynamiky, významu vrstevnických vztahů v dětství a v dospívání, stylů vedení třídy, klimatu školy a třídy;
• Osvojení základních metod pedagogické diagnostiky a uživatelské znalost specifických metod pedagogicko-psychologické diagnostiky třídy jako skupiny a vztahů v kolektivu. Frekventanti dokáží získané údaje využít při realizaci intervenčních a preventivních programů pro školní třídy. Důraz je kladen na dodržování etických zásad diagnostiky třídních kolektivů a následné práce se školní třídou.
• Reflexe vlastní práce se školní třídou jako se sociální skupinou, se skupinovou dynamikou a prostředím zvláště v různorodých kolektivech.
Syllabus (in Czech)
  • Vedení třídy formou skupinové práce
  • • Typy a možnosti práce se školní třídou. Struktura programů a jednotlivých setkání.
  • • Zásady práce se skupinou: vytváření skupinových pravidel, skupinová komunikace, techniky a metody skupinové práce, jejich správné využití.
  • • Hodnocení efektivity skupinové práce.
Teaching methods (in Czech)
Výuka probíhá formou přednášek a praktických cvičení, kdy se frekventanti seznámí s diagnostikou třídního kolektivu zahrnující administraci metod, jejich zpracování, analýzu a interpretaci výsledků. V průběhu kurzu bude věnována pozornost vývoji vztahů s vrstevníky v dětství a dospívání, teorii malé sociální skupiny. Frekventanti dostanou přehled technik a metod, kterými lze diagnostikovat skupinovou dynamiku, klima školní třídy a vztahy s vrstevníky. Dále jim budou prezentovány zásady práce se skupinou a jejich aplikace na prostředí školní třídy.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Information on the extent and intensity of the course: 8 + 1.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2024/SMP_Mod4c