SMP_Mod7a Základní dovednosti poradenské práce a komunikace 1

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
8 + 1. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Alice Vašáková (cvičící)
Garance
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SMP_Mod7a/KombiPred01: Pá 18. 10. 9:00–15:50 učebna 24, A. Vašáková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Podpořit frekventanty v rozvíjení specifických poradenských dovedností, které využijí při dojednávání a vedení spolupráce s klienty: žáky, rodiči, kolegy. V rámci jednotlivých témat výuky budou propojovány teoretické poznatky s rovinou prožitkovou, frekventanti budou trénovat poradenské rozhovory na reálných tématech („problémech“) svých kolegů. Základním přístupem je konstruktivistický poradenský rámec a systemická perspektiva, doplňkově se účastníci seznámí s vybranými postupy kognitivně-behaviorálního přístupu. Modul je koncipován jako zážitkový a sebezkušenostní. Je věnován rozvoji základních profesionálních dovedností důležitých pro vykonávání funkce výchovného poradce (mj. ukotvení v roli poradce, sebereflexe, komunikační dovednosti).
Osnova
  • • Konstruktivismus a systemický přístup v poradenství
  • • Pomoc a kontrola jako dvě podoby profesionálního pomáhání
  • • Kontext poradenského rozhovoru
  • • Rozdíl mezi „jednáním“ a poradenským rozhovorem
  • • Aktivní naslouchání jako hlavní „pracovní nástroj“ efektivní poradenské komunikace
Metody hodnocení
Příprava podnětů k tematické diskusi a protagonistické práci k tématům vedení poradenského rozhovoru a dílčích technik, zdrojům a zvládání stresu ve škole.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SMP_Mod7a