PdF:SMP_Mod7c Základní dovednosti poradenské - Informace o předmětu
SMP_Mod7c Základní dovednosti poradenské práce a komunikace 3
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 8 + 1. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Tatiana Dumbrava (cvičící)
- Garance
- Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SMP_Mod7c/KombiPred01: Pá 4. 10. 9:00–15:50 učebna 34, T. Dumbrava
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů (program PdF, C-CV)
- Studium k výkonu specializovaných činností - Prevence sociálně patologických jevů (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Podpořit frekventanty v rozvíjení specifických poradenských dovedností, které využijí při dojednávání a vedení spolupráce s klienty: žáky, rodiči, kolegy. V rámci jednotlivých témat výuky budou propojovány teoretické poznatky s rovinou prožitkovou, frekventanti budou trénovat poradenské rozhovory na reálných tématech („problémech“) svých kolegů. Základním přístupem je konstruktivistický poradenský rámec a systemická perspektiva, doplňkově se účastníci seznámí s vybranými postupy kognitivně-behaviorálního přístupu. Modul je koncipován jako zážitkový a sebezkušenostní. Je věnován rozvoji základních profesionálních dovedností důležitých pro vykonávání funkce výchovného poradce (mj. ukotvení v roli poradce, sebereflexe, komunikační dovednosti).
- Osnova
- • Mentálně hygienické aspekty poradenské činnosti, well-being, sebepéče, stres a vyhoření
- • Sebepoznání a sebereflexe jako součást práce školního metodika prevence.
- • Zátěž, frustrace, stres – osobní význam pojmu stres, sestavení osobní mapy stresu.
- • Nácvik aktivních strategií zvládání zátěžových situací, sebeřízení a relaxačních technik, které mají sloužit ke zmírňování každodenní zátěže v pomáhajících profesích a jako prevence profesního syndromu vyhoření.
- Metody hodnocení
- Příprava podnětů k tematické diskusi a protagonistické práci k tématům vedení poradenského rozhovoru a dílčích technik, zdrojům a zvládání stresu ve škole.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SMP_Mod7c