PdF:SO152 Praktické činnosti s moderními - Informace o předmětu
SO152 Praktické činnosti s moderními technologiemi
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 12 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. David Košatka (cvičící)
Mgr. Ondřej Stejskal (cvičící) - Garance
- Mgr. Petr Soják, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. et Ing. Jana Šajkovicsová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SO152/KombiSem01: Pá 20. 9. 9:00–12:50 učebna 27, 17:00–19:50 učebna 39, So 2. 11. 14:00–16:50 učebna 22, So 14. 12. 16:00–17:50 učebna 22, D. Košatka, O. Stejskal
- Předpoklady
- Předmět se zaměřuje na využití moderních technologií na zážitkových akcích. Studenti se seznámí s využitím hudby a možnostmi střihu a úpravy zvuku. Dále budou pracovat s video a foto záznamem a grafickými editory za účelem prezentace a marketingu. Obecné herní principy budou rozebírány za účelem porozumění a aplikace pojmu gamifikace.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 12/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-SOCP) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět cílí na praktické dovednosti využití moderních technologií a herních prvků v zážitkové pedagogice. Studenti budou mít možnost si vše prakticky vyzkoušet a osvojit si tak aktivně manipulaci s IT technikou. Zřetel bude brán na hudbu, foto a video a jejich zpracování.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen: ● využít moderní technologie při zážitkových akcích ● zorientovat se v možnostech moderních technologií a jejich rolí v zážitkové pedagogice ● osvojit si základní gramotnost pro použití techniky ● vyhodnotit rizika spojená s technickým zabezpečením zážitkově orientovaných akcí ● navrhnout užití gamifikace v konkrétním kontextu
- Osnova
- • hudba jako atmosférotvorný prvek v zážitkové pedagogice, zvuk a střih • video a jeho možnosti • fotografie, fotografické styly a postprodukce • grafika a vizuální styl • webové stránky a prezentace • herní principy za využití moderních technologií • gamifikace
- Literatura
- povinná literatura
- BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání : studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno: Aisis, 2003, 122 s. ISBN 8023901060. info
- doporučená literatura
- PŘINOSILOVÁ, Dagmar a Vojtěch GYBAS. Informační a komunikační technologie v edukaci na základní škole speciální a základní škole hlavního vzdělávacího proudu. In Vítková, M., Friedmann, Z. (eds.). Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. 2012. ISBN 978-80-7315-231-4. info
- Výukové metody
- Přednáška, seminář, praktická výuka, prezentace vlastních projektů, skupinová diskuze.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast, tvorba vizuálního projektu za využití technologií či technické zpracování vybraných aktivit.
- Informace učitele
- Studijní materiály jsou k dispozici v interaktivní osnově.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SO152