PdF:SOk162 Badatelská praxe - Informace o předmětu
SOk162 Badatelská praxe
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2.5/0. 30 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Michal Kaplánek, Th.D. (cvičící)
doc. Mgr. Dušan Klapko, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Veronika Michovská, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D. (cvičící)
MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Soják, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Barbara Strobachová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. František Trapl, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. et Ing. Jana Šajkovicsová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Badatelská praxe vytváří prostor pro završení plné kvalifikace sociálního pedagoga, v rámci níž se kombinují dovednosti pedagogické a výzkumné. Student má velký prostor pro sběr a následnou analýzu dat a jejich interpretaci a to přímo v daném prostředí svého výzkumu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/100, pouze zareg.: 0/100 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Studenti se budou po absolvování praxe orientovat v nabídce možných pracovních příležitostí v oboru. Rozšíří si dovednosti v oblasti pedagogiky volného času a sociální práce, sociální pedagogiky. Student/ka prokáže dovednost výchovné práce prostřednictvím aplikace vhodného obsahu a adekvátních metod práce (sociálních a pedagogických). Reaguje přitom na určitou realitu, kterou se snaží ovlivnit (nebo přímo intervenovat) prostřednictvím vhodně zvolených edukačních strategií.
- Výstupy z učení
- Student/ka bude schopen/a využít své praktické zkušenosti k výzkumným účelům ve své bakalářské práci.
- Osnova
- Studenti kombinovaného studia mají vzhledem k formě studia pouze minimální praxi, která zahrnuje pět dní vybrané praxe zaměřené na oblast sociální pedagogiky, pedagogiky volného času, sociální práce, multikulturní výchovy aj. Tato pedagogická praxe zahrnuje individuální praxi, což znamená, že studenti si vyberou zařízení, instituci nebo organizaci, kde budou v průběhu 30 hodin sbírat poznatky a určité zkušenosti, které budou podrobně zaznamenávat do deníku praxe. Student/ka má možnost v jejím průběhu nahlédnout do vybrané oblasti pedagogické nebo sociální praxe. Seznámí se s chodem zařízení nebo instituce, s prací s vybranou klientelou nebo s cílovou skupinou, se kterou pracuje vhodnými formami a metodami podle cíle zařízení.
- Literatura
- JANÍK, Tomáš a Jiří HAVEL. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 2005. info
- Výukové metody
- Individuální pedagogická praxe
- Metody hodnocení
- Student si vede detailní záznam o souvislé praxi. Jeho součástí je: popis výchozího stavu (charakteristika zařízení, cílové skupiny, metod práce, atd.), volba strategií a konkrétních metod práce, detailní záznam z pozorování a reflexe realizovaných aktivit, kritéria posuzování a evaluace cílového stavu. Studenti v záznamu o praxi také kriticky zhodnotí smysl svého působení v organizaci/ zařízení.
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2106
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SOk162