PdF:SP2552 Souběžné postižení více vadami - Informace o předmětu
SP2552 Souběžné postižení více vadami 2
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/3/0. 3 bloky pro kombinované studium. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Petra Röderová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Dominik Levíček (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP2552/KombiSem01: Pá 11. 10. 13:00–16:50 učebna 53, Pá 18. 10. 13:00–16:50 učebna 53, So 14. 12. 15:00–18:50 učebna 56, D. Levíček, L. Matoušková
SP2552/PrezSem01: Út 8:00–10:50 učebna 19a, D. Levíček, L. Matoušková, P. Röderová - Předpoklady
- Absolvována specializace Souběžné postižení více vadami 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (Specializace 5 - souběžné postižení více vadami) (program PdF, N-SPZP) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je prohloubit znalosti v oblasti vzdělávání a intervence u osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami se zaměřením na specifika edukace.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen pracovat se speciálně pedagogickými metodami (diagnostickými a edukačními) a uplatňovat podpůrná opatření při intervenci osob s těžkým a souběžným postižením více vadami.
- Osnova
- 1. Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální. 2. Edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami - intervenční opatření, technická podpora, zaměření podpory 3. Specifika vzdělávání a podpory žáků s těžkým zrakovým postižením či zrakovým postižením jako kombinovaným postižením 4. Pomůcky pro osoby se zrakovým postižením, prostorová orientace a samostatný pohyb osob se zrakovým postižením 5. Specifika v procesu učení u žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. 6. Koncept Bazální stimulace 7. Autismus – specifika ve vzdělávání, strategie podpory, TEACH program.
- Literatura
- povinná literatura
- OPATŘILOVÁ, Dagmar. Edukace osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. 2. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 186 s. ISBN 978-80-210-6221-4. info
- OPATŘILOVÁ, Dagmar. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, 146 s. ISBN 8021038195. info
- PRIZANT, Barry M. a Thomas FIELDS-MEYER. Jedineční lidé : jiný pohled na autismus. Translated by Tomáš Hakr. Vydání první. Praha: Argo, 2020, 221 stran. ISBN 9788025732533. info
- BAZALOVÁ, Barbora. Poruchy autistického spektra v kontextu české psychopedie. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 279 s. ISBN 978-80-210-5930-6. info
- RÖDEROVÁ, Petra. Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 203 s. ISBN 978-80-210-8091-1. info
- doporučená literatura
- Alternativní a augmentativní komunikace : učební text. Edited by Zora Janovcová. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, 48 s. ISBN 8021032049. info
- Výukové metody
- Interaktivní semináře, diskuse, příklady dobré praxe, videa.
- Metody hodnocení
- Ústní závěrečná zkouška.
- Informace učitele
- Další literatura a požadavky vyučujícího budou vždy na začátku semestru upřesněny.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SP2552