PdF:SZ2MP_PSNZ Práce s nadanými žáky - Informace o předmětu
SZ2MP_PSNZ Práce s nadanými žáky
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (cvičící)
- Garance
- doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Olga Bubnová
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ2MP_PSNZ/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. E. Trnová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Hlasová výchova (program PdF, N-SS)
- Hra na klavír (program PdF, N-SS)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství hry na klavír pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hry na varhany pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství informatiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství řízení sboru pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství sólového zpěvu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství vizuální tvorby pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Vizuální tvorba (program PdF, N-SS)
- Výtvarná výchova (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Studenti se seznámí:
- s klíčovými pojmy z oblasti vzdělávání nadaných žáků;
- s modely talentu a nadání;
- se způsoby identifikace nadaných žáků;
- s vhodnými vzdělávacími metodami pro rozvoj nadaného;
- s nejlepšími postupy pro práci s nadanými žáky;
- se systémem vzdělávání nadaných v ČR i v zahraničí. - Výstupy z učení
- Studenti:
- znají potřeby nadaných;
- navrhnou vhodné postupy pro práci s nadanými žáky v jejich oboru(předmětu);
- navrhnou vhodné materiály pro nadané žáky v jejich oboru(předmětu);
- rozliší jednotlivé typy nadaných a navrhnout vhodné postupy pro jejich vzdělávání;
- aplikují materiály MŠMT zabývající se vzděláváním nadaných v praxi. - Osnova
- Osnova:
- 1.Úvodní seminář, talent a nadání.
- 2.Historie problematiky, modely a koncepce nadání.
- 3.Inteligence, tvořivost, vliv dědičnosti a prostedí na nadání.
- 4.Charakteristika nadaných dětí, soc.-emoc. problémy nadaných dětí.
- 5.Některé typy nadání a talentu.
- 6.Specifické skupiny nadaných dětí.
- 7.Identifikace nadaných.
- 8.Formy výuky a edukační programy.
- 9.Vzdělávací potřeby nadaných, některé modely vzdělávání nadaných.
- 10.Učitel nadaných dětí.
- 11.Péče o nadané v ČR a zahraničí.
- 12.Závěrečný seminář.
- Literatura
- povinná literatura
- Nadané dítě (Rozš.) : Naše dítě je velmi nadané : rukověť pro rodiče a učitele. info
- PORTEŠOVÁ, Šárka. Jak správně identifikovat nadané dítě? přednáška. 2004. vyd. Brno: Brno, 2004. PPP, Brno. info
- KODÝM, Miloslav, Petr BLAHUŠ a Lenka HŘÍBKOVÁ. K psychologii schopností a predikci senzomotorického výkonu. Praha: Academia, 1987. info
- GARDNER, Howard. Frames of mind : the theory of multiple intelligences. New York: BasicBooks, 1983, xxxii, 440. ISBN 0-465-02508-0. info
- Výukové metody
- teoretická příprava, diskuze na seminářích, domácí příprava, četba odborné literatury, vypracování seminární práce dle instrukcí v IS MU.
- Metody hodnocení
- seminární práce v rozsahu maximálně 5 stránek, kterou student odevzdá v elektronické podobě do určeného termínu, aktivní účast na seminářích a plnění zadaných úkolů mezi jednotlivými semináři
- Informace učitele
- Předmět bude vyučován pouze v případě, že počet přihlášených studentů bude 12 a více. Maximální počet studentů ve skupině je 20.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SZ2MP_PSNZ